۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۶۴۷۶
borje milad (6)

فارسی‌آموزان خارجی در قالب برنامه‌های فرهنگی دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، از برج میلاد، بازدید کردند و طی این بازدید از نزدیک با یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران آشنا شدند.


به گزارش عطنا، در این اردوی فرهنگی، دانشجویان ضمن بازدید از امکانات برج میلاد، از فروشگاه‌های موجود در این فروشگاه خرید کردند. همچنین با حضور در طبقات فوقانی، دورنمای پایتخت ایران را برفراز این برج 435 متری مشاهده کردند.


مریم، دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول درباره برج میلاد گفت: این برج خیلی زیباست و من را به یاد برج گالاتا در استانبول می‌اندازد. گالاتا برجی تاریخی و قدیمی است، اما برج میلاد در مقایسه با آن بسیار زیباتر و بلندتر است.


سلما، دانشجوی ترکیه‌ای دیگری که در این بازدید حضور داشت، درباره برج میلاد گفت: از بالای این برج تهران خیلی بزرگ‌تر دیده می‌شود و من فکر نمی‌کردم تا این حد بزرگ باشد.


امینه، هم از دیگر دانشجویان ترک به خبرنگار عطنا گفت: اینجا همه چیز به غیر از غذا بسیار گران است به همین خاطر تا الان چیزی نخریده‌ام.


دیتا، دانشجوی دیگری که از کشور ارمنستان به تهران آمده است، در توصیف احساس خود از برج میلاد گفت: اولین بار است که چنین برج بلندی می‌بینم و ارتفاع برج برای من، واقعا ترسناک و عجیب است.
او که در حال خرید گردنبند اسم نما با دوستان هموطنش بود ادامه داد: از حضورم در این مکان با وجود ترس خوشحالم زیرا اینجا برایم هیجان انگیز بود.


این فارسی آموز ارمنستانی در پاسخ به این سوال که چه خریدهای از این مکان کردید، گفت: با اینکه قیمت‌ها کمی گران است، یک کیف‌دستی از جنس جاجیم و گردنبندی با حک اسمم روی آن، خریده‌ام.


دنیل که دانشجوی ادبیات زبان اسپانیایی در دانشگاه ملی کلمبیا است، در مورد برج میلاد گفت: تهران از اینجا بزرگتر دیده می‌شود ولی هوا آلوده‌تر به نظر می‌رسد. تصور نمی‌کردم چنین برجی در تهران وجود داشته باشد و درباره این برج اطلاعی نداشتم.


دوست قزاقستانی دنیل در حالی که «جا کلیدی به شکل قلب» خرید می‌کرد، گفت: من قبلا درباره ایران مطالعه کردم و می دانستم چنین برج زیبایی در تهران وجود دارد ولی تصور این حد بلندی برج را نداشتم.


چیلیتا، فارسی‌آموز اهل آلبانی که یک گردنبد و دستبند خریده بود به خبرنگار عطنا گفت: فارسی‌ام خوب نیست ولی خوشحالم از اینکه در ایران حضور دارم و توانستم برج میلاد را از نزدیک ببینم.


بشری، که ساکن ترکیه است می‌گوید: از بالای برج میلاد تهران زیباتر و بزرگتر می‌شود. آسانسور برج میلاد هم تجربه جالبی بود! چون هر لحظه که بالاتر می‌آمدیم فشار هوا باعث بسته شدن گوش‌هایم می‌شد.


گفتنی است برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار