۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۵۷۴

















به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی اقدام به چاپ و انتشار دو کتاب جدید نموده است.


کتاب اول: هوشمندی کسب و کار تألیف دکتر محمدرضا تقوا، الهه نوری



کتاب هوشمندی کسب وکار تألیف دکتر محمدرضا تقوا و الهه نوری در بهمن ماه سال 1393 توسط مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.


هوشمندی کسب‌ و‌کار یکی از زمینه‌‌‌‌های نوینی است که به دنبال استفاده از مجموعة ابزارها، تکنیک‌ها، رویکردها و روش‌شناسی‌ها در جهت کسب ارزش و دست‌یابی به اهداف سازمانی است. هوشمندی کسب‌و‌کار که به‌طور معمول متشکل از سه جزء اساسی داده‌کاوی و انباره داده و بازار داده است. علاوه بر نقش اقتصادی، اطلاعاتی و سودآوری برای سازمان، نقش مهم راهبردی نیز بر عهده خواهد داشت. کتاب حاضر بر آن است که ضمن شناخت مفاهیم و مبانی هوشمندی کسب و کار، تلاش شود تا مخاطب با اهمیت و جایگاه راهبردی آن آشنا شده و اهداف پیاده سازی هوشمندی کسب و کار در سازمان را درک نماید. سپس گام به گام با مراحل توسعه و پیاده سازی آن در سازمان، در قالب سه مرحله ی پیش آماده سازی، پیاده سازی و فعالیت های پس از اجرا آشنا شود.


کتاب دوم : "دستنامه مدیریت فناوری اطلاعات"



در تألیفات زمینه های مختلف علوم ، تألیف کتب و مقالات مباحث رایانه ، فن آوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی با تفاوتی باورنکردنی رو به رشد است و در زمینه این حوزه از علوم ، تألیف دایره المعارف های متعدد ، دستنامه ها و لغت نامه های تخصصی و ارائه تعاریف از واژه گانی که روز به روز به این علم اضافه می شوند، گویای سرعت رشد این علم است .


دکتر حبیب رودساز با همیاری اساتید دانشگاهی، اقدام به تهیه کتابی تحت عنوان  "دستنامه مدیریت فن آوری اطلاعات"  نموده است تا شاید شروعی برای تهیه این گونه تألیفات در آینده باشد .


دستنامه مدیریت فن آوری اطلاعات ، پس از مطالعه اولیه کتب مرجع و واژه نامه های تخصصی این رشته با ساختاری که مورد استفاده مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی است تهیه گردیده است .


کتاب حاضر جهت استفاده مدیرانی تهیه گردیده که اطلاعات کلاسیک دانشگاهی و غیر کلاسیک کمی در حوزه فن آوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی داشته اند و در صورت طراحی و استقرار سیستم های نرم افزاری در سازمانشان ، نیاز به دانشی در حد معمول در زمینه فوق داشته باشند . مقالات این دستنامه، مدخلی برای ورودبه مباحث فوق در حد مروری بر ادبیات به صورت تخصصی است .




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار