۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۷۰۰

Dr Omid


با حضور محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، مراسم تودیع دکتر محمد مهدی لطفی و معارفه دکتر حسن میرزابزرگ سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات این وزارتخانه برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، در این مراسم دکتر امید بر تداوم برنامه‌های پیش بینی شده دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات و تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های کلان وزارت علوم در اقتصاد آموزش عالی، بویژه کمک به تدوین برنامه‌های راهبردی، ‌بروز رسانی تشکیلات و بودجه‌ریزی عملیاتی بر مبنای سرانه دانشجویی تأکید کرد.


سپس حسن میرزابزرگ اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته باید اقتصاد در وزارت علوم را مقاوم‌سازی کنیم. بر اساس اسناد بالادستی یکی از مؤلفه‌های بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد است و این امر یکی از موضوعات اساسی است که در این دفتر دنبال می‌شود.


وی افزود: از دیگر وظایف این دفتر این است که برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها و تشکیلات دانشگاه‌ها بر اساس آیین نامه تشکیلات دانشگاه‌ها با نگاه چابک‌سای، روان‌سازی و جلوگیری از توسعه های غیرضروری انجام شود.


سرپرست دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم بزرگ با اشاره به مدل‌های سرانه بودجه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری تصریح کرد: باید به سمتی برویم که وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری از عرضه‌محوری به سمت تقاضامحوری حرکت کنند.


در ادامه دکتر محمد مهدی لطفی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دوران تصدی خود در دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم ارائه کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار