۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۴۸۲

vazire behdasht (4)


دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در  خصوص آخرین وضعیت واگذاری مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به ویژه رشته روانشناسی بالینی گفت: درباره این مساله باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی سئوال کنید.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، وی ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از دبیرخانه این شورا درخواست کرده است، البته نه فقط در مورد این رشته بلکه در مورد همه رشته هایی که مرتبط با حوزه سلامت هستند و رشته هایی که به وزارت علوم مرتبط می شوند و در حال حاضر در غیر وزارت علوم و یا بهداشت تدریس می شوند، گزارشی تهیه کنند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه دهند.


هاشمی با تاکید بر این نکته که در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیرنده است، افزود: آنچه که در سیاست کلی نظام سلامت آمده است متولی آموزش، پژوهش و خدمات در حوزه سلامت بر عهده وزارت بهداشت است.


وی افزود: بنابراین اگر کسی در حوزه مطب داری، بهداشت مادر کودک، و روانشناسی بالینی آن بخشی که به بالین ارتباط دارد و با بیمار سر وکار دارد، فعالیت کند حتما باید در حوزه سلامت قرار گیرد.


وزیر بهداشت ادامه داد: البته این موضوع به این معنی نیست که همه این رشته ها در وزارت بهداشت قرار گیرند، بلکه برنامه های آموزشی آنها و مجوزهایی که باید داشته باشند، باید از شورای گسترش وزارت بهداشت اخذ شود.


وی اظهار داشت: البته این درخواست ما است که منوط به این مسئله است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چه تصمیمی در این باره اتخاذ کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار