۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۷۷

dr Sadeghzadeh


دکتر صادق‌زاده در حاشیه بازدید از واحد صنعتی تولید لوازم بهداشتی واقع در شهرک صنعتی رشت با بیان اینکه در استان گیلان استقبال نسبتا خوبی از صاحبان صنایع انجام می‌گیرد، اظهار کرد: باید فضای استقبال از صاحبان ایده و صنایع به درستی هدایت شود تا هم باعث جذب سرمایه‌گذار و هم توسعه اشتغالزایی شود، گرچه وضعیت اشتغال در گیلان روبه بهبود است اما هنوز جای کار وجود دارد. 


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که پرداخت تسهیلات چه تاثیری در افزایش روند تولیدات با کیفیت دارد، افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروه‌هایی جهت حمایت‌های لازم، جذب تسهیلات، رسیدگی به مشکلات شکل گرفته است. گیلان حدود 7 هزار و 500 واحد صنعتی دارد که می‌توانند از دستاوردهای این کارگروه‌ها استفاده کنند.


صادق‌زاده با اشاره به بهره‌گیری واحدهای صنعتی از فناوری‌های نوین، گفت: به واحدهای صنعتی توصیه می‌کنیم که از فناوری‌های نوین استفاده کنند تا تولیداتشان علاوه‌ بر کیفی‌تر شدن، قابل رقابت با مشابه خارجی باشد.


معاون امور پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته است، تصریح کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند با استفاده از نتایج علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان و پایگاه‌های رشد سبب کیفی‌تر شدن محصولات خود شوند.


وی در پایان گفت: پارک‌های علم و فناوری باید در صنعت رسوخ کنند تا صنایع هم بتوانند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان پتانسیل خود را ارتقا دهند، وقتی دانش در صنعت رسوخ کند تولیدات پایدارتر می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار