۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۴۴۴۹

shora tahavol


جلسه ۱۲۱ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.


به گزارش عطنا و به نقل از مهر، در ابتدای این جلسه دکتر حداد عادل گفت: دکتر عباس صدری به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شرکت خواهد کرد.


وی همچنین با اشاره به لزوم ارتباط مستمر شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با حوزه علمیه افزود: با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای تخصصی حوزوی، یک دفتر مستقل به منظور ارتباط با حوزه‌های علمیه در شهر قم راه‌اندازی شد و امیدواریم این دفتر بتواند امکان گفتگو و تعامل دانشگاهیان و حوزویان را در این زمینه گسترش دهد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اختلاف ایجاد شده در مورد حذف گرایش مشاوره از مقطع کارشناسی رشته روانشناسی، ادامه داد: در هنگام تصویب حذف گرایش مشاوره در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی، که با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از اختلاف بین اساتید روانشناسی و اساتید مشاوره آگاهی نداشت.


رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: پس از ابلاغ مصوبه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، بازخوردهای منفی از جانب اساتید این حوزه به شورای تحول و ارتقاء رسید.


وی افزود: تمام سعی و تلاش شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر آن است که مشکل پیش آمده رفع شود و ذهنیت منفی اساتید گرایش مشاوره در این مورد بر طرف شود.


پس از سخنان دکتر حداد عادل، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم طی سخنانی گفت: با توجه تصمیم اتخاذ شده مبنی بر به حداقل رسانیدن گرایش در مقطع کارشناسی، حذف گرایش مشاوره از رشته روانشناسی یک اقدام مفید است.وی افزود: البته در این باره باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که شائبه حذف یک گرایش در میان اساتید و دانشجویان آن رشته ایجاد نشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار