۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۴۴۲۸


uniحجت الاسلام محمد مرتضوی گفت: وضعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج کشور با یکی و دوسال گذشته تفاوت کرده است در سال های قبل بیشترین دانشجویان ما در کشورهای مالزی، هند، تاجیکستان و ارمنستان حضور داشتند اما در حال حاضر تعداد این دانشجویان در این کشورها کاهش یافته است.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، وی افزود: در حال حاضر دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج کشور بیشتر در کشورهای  آمریکا و کانادا حضور دارند و بعد از این دو کشور بیشتر دانشجویان در اروپا حضور دارند.


مسئول دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشگاه‌های ایرانی خارج از کشور به دلایل کاهش دانشجو در کشورهای مالزی، هند، تاجیکستان و ارمنستان اشاره کرد و افزود: با گشایشی که در دانشگاه های کشور به وجود آمده است، تعداد دانشجویان برای تحصیل در خارج کشور حداقل در مقطع کارشناسی کاهش یافته است و عامل دیگر استانداردهایی است که برخی دانشگاههای خارج کشور ندارند و دانشجو بعد از تحصیل و بازگشت به کشور در ارزیابی مدرک دچار مشکل می شود. این عوامل باعث شده تعداد دانشجویان ایرانی در کشورهایی که عنوان شد کاهش یابد.


وی همچنین در خصوص دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد دانشجویان ایرانی خارج کشور نداریم و علت آن نیز این مساله است که تعدادی از این دانشجویان در لیست وزارت علوم، تعدادی در لیست وزارت خارجه و  تعدادی در لیست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند اما در مجموع می توان گفت حدود ۸۰  الی ۱۰۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار