۰۵ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۲۴۶

kabkaniyanمنصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با کندی سرعت شتاب علمی‌کشور، گفت: برای اینکه به طور مرتب رقابت ما در تولید علمی‌منطقه و دنیا حفظ شود و جمهوری اسلامی‌در راه اهدافش که مقام اول منطقه در چشم‌انداز است به تصویب برسد باید بتوانیم شتاب پیشرفت علمی‌را حفظ کنیم یعنی سرعت تولید علم نباید کند شود.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، گبکانیان اظهار داشت: این شتاب مدتی است که کند شده ولی با تذکر مقام معظم رهبری راهکارهایی را بررسی کردیم که این راهکارها باید عملیاتی شود.


کبگانیان کمبود بودجه را یکی از علل کندی شتاب علمی‌برشمرد و گفت: مسئولان باید بودجه بیشتری برای پژوهش قرار دهند ولی در حال حاضر ردیف طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عتف و شورای عالی انقلاب فرهنگی است حذف شده در حالی که اگر به یک خودرو سوخت نرسانیم سرعتش کم و متوقف می‌شود.


دبیر ستاد نقشه جامع علمی‌کشور اظهار داشت: پتانسیل ما نسبت به رقبای دیگرمان در منطقه مانند عربستان و‌‌ ترکیه بسیار بهتر است و نیروی انسانی بسیار خوبی داریم ولی آنها با هزینه بالا شتاب علمی‌ایجاد می‌کنند و ما نیز باید حمایت جدی و مادی و معنی برای شتاب علمی‌تلاش کنیم.عملیاتی شود، گفت: کمبود بودجه یکی از علل کندی شتاب علمی ‌است و مسئولان باید بودجه بیشتری برای پژوهش قرار دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار