۰۱ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۱۷۱۵

moghtadae (3)


بسترسازی و ایجاد فضا برای حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی تاثیر به سزایی در ایجاد شور و نشاط دانشجویی و رسیدن به هدف تربیت فکری و اخلاق اجتماعی در کنار تحصیل آکادمیک دارد.


به گزارش عطنا، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی از این فرصت‌ها است که این بستر را فراهم کرده است تا دانشجویان فعالیت‌های فکری مورد نظر خود را همراه با دانش و تجربه استادان و مسئولین دانشگاه را به منظور معرفی توان و ذاتی خود به نمایش بگذارند.


دانشگاه علامه طباطبائی با نگاه دقیق به مساله پر اهمیت فهم قرآن، با ارائه پایان نامه‌ها، کتاب‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌ها و فعالیت‌هایی که برخواسته از نشاط دانشجویی، در بخش دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور پیدا کرده است.


حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی، ارزشی و مذهبی کشور در این نمایشگاه نشان از اهمیت توجه به پژوهش‌های قرآنی است.


دانشگاه علامه طباطبائی در غرفه خود روزانه میهمان شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر بررسی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه با دانشجویان حاضر در غرفه‌ها گفت‌وگو می‌کنند.


شب گذشته آیت‌الله مرتضی مقتدائی از روحانیون برجسته کشور، رئیس حوزه علمیه خواهران و مسئول گسترش حوزه‌های علمیه، ضمن حضور در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی و دیدار با دانشجویان از فعالیت‌های دانشگاه در زمینه قرآن و عترت بازدید کرد.


از نکات قابل توجه این دیدار این بود که مقتدایی از شاگردان علامه طباطبائی بوده است و در بخشی از توصیه خود به دانشجویان عنوان کرد که با توجه به ارزش نام مرحوم علامه طباطبائی، دانشجویان این دانشگاه تلاش کنند تا در مسیر زحمات آن عالم برجسته قدم بگذراند.


این دیدار با حضور جمعی از دانشجویان فعال در غرفه‌‌ی دانشگاه علامه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و دکتر محمودزاده مدیر فرهنگی دانشگاه برگزار شد و در پایان هدیه‌ای به رسم یادبود به این روحانی برجسته اهدا شد.


پیش از این هم شخصیت‌های فرهنگی مذهبی کشور همچون حجت‌الاسلام حشمتی‌پور، معاون وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام فلاحیان، معاونین و کارشناسان سایر نهادها ودانشگاه‌ها در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی حضور پیدا کردند.


مسئولین برپایی غرفه دانشگاه علامه طباطبائی کارگاه‌ها و نشست‌های علمی برنامه ریزی کرده‌اند که این کارگاه‌ها با نگاه به مسائل خانواده و بهبود شرایط زندگی بر اساس آموزه‌های قرآی برنامه‌ریزی شده و تدریس آن با اساتید برجسته رشته روانشناسی و مشاوره است. امید می‌رود طی روزهای آینده مسئولین وزارت علوم هم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا از نزدیک شاهد فعالیت‌های دانشجویان دانشکاه‌های مختلف باشند. دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علمی کاربردی و سایر دانشگاه در این نمایشگاه غرفه دارند.


علاقه مندان می‌توانند از ساعت 17:30 الی 24 از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کنند. غرفه دانشگاه علامه در شبستان مصلی، ورودی 17 واقع در بخش دانشگاهی، ردیف سوم قرار دارد.


گزارش تصویری از نمایشگاه بین المللی قرآن و حضور شخصیت‌های برجسته در غرفه‌ دانشگاه علامه را در زیر مشاهده کنید.


8888888 moghtadae (1) moghtadae (6) moghtadae (5) moghtadae (4) moghtadae (3) moghtadae (2)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار