۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۱۵۸۶


uni


محمد مهدوی درخصوص اینکه آیا آماری دارید که نشان دهد چند درصد از دانشجویان در دانشگاه های نامعتبر خارجی تحصیل می کنند گفت: ممکن است آمارهایی از تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور خارج وجود داشته باشد، (اگرچه این آمار هم خیلی دقیق نیست زیرا صرفا دانشجویانی را پوشش می دهد که به هر دلیل از جمله گرفتن ارز، در سازمان دانشجویی دارای پرونده هستند) ولی در مورد دانشجویانی که در دانشگاه های نامعتبر تحصیل می کنند آماری در دست نیست.


 به گزارش عطنا و به نقل از مهر، وی درباره نکاتی که دانشجویان باید قبل از ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور مد نظر قرار دهند، گفت: مهمترین نکته ای که در این زمینه باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد این است که اصولا تعامل علمی با جهان خارج و حضور در دانشگاه های خارجی می تواند زمینه بسیار مناسبی باشد تا از یک سو دانشجویان ایرانی بتوانند به عنوان سفیران کشور جمهوری اسلامی نسبت به معرفی علمی و فرهنگی کشور عمل کنند و از سوی دیگر با کسب دانش و تکنولوژی در دانشگاه های خارج دستاوردهای نو در زمینه های علمی را به کشور بازگردانند.


مدیر کل دانش آموختگان خارج از کشور خاطرنشان کرد: بدیهی است که این مهم وقتی می تواند تحقق یابد که دانشگاه خارجی محل تحصیل ظرفیت های علمی لازم را برای رشد علمی دانشجویان داشته باشد یعنی به صورت شفاف توصیه این است که دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارند دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنند که سطح علمی آن یا از سطح علمی دانشگاه های کشور بالاتر یا حداقل در حد سطح علمی دانشگاه های داخل باشند.


وی ادامه داد: این موضوعی است که در تمامی عرصه ها و به ویژه در عرصه علم و دانش باید مورد توجه واقع شود. یعنی اگر ورود کالاهای بدون کیفیت خارجی را به داخل کشور به خصوص اگر تولید داخلی آن کالا را در کشور داشته باشیم مخالف منافع ملی می دانیم این موضوع در مورد مباحث علمی باید با شدت و حدت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.


مهدوی ادامه داد: بنابراین تاکید می کنم مهمترین توصیه به دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند این است که تلاش کنند حتما در یکی از دانشگاه های گروه الف (ممتاز) یا ب (خوب) از لیست موجود در سایت اداره کل دانش آموختگان پذیرش اخذ کنند.


وی افزود: بدیهی است توجه به این توصیه و اطلاع رسانی های دیگری که روی سایت در خصوص ضوابط و مقررات موجود است موجب می شود که مدارک این دانشجویان نیز پس از بازگشت به کشور به راحتی مورد تایید قرار گیرد و کشور بتواند از دانش و توانایی هایی که آنها کسب کرده اند، بهره ببرد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار