۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۱۵۵۹

konkoor


چند سالی است که تعداد کنکوری‌ها کمتر شده، ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر شده و دانشگاه‌های مختلف به تعداد بیشتری دانشجو پذیرش می‌کنند ولی همچنان تب کنکور پابرجاست و همچنان جوانانِ پشت کنکور برای قبولی دانشگاه با استرس‌های خاص کنکور مواجهند.


برخی به کلاس‌های تست‌زنی می‌روند برخی در آزمون‌های مختلف شرکت می‌کنند و برخی دیگر در منزل یا کتابخانه خودشان تست‌زنی می‌کنند.


به گزارش عطنا و به نقل از فارس، نظر کارشناسان این است که آمادگی برای کنکور سه مقطع طلایی دارد، تابستان، عید نوروز و یک ماه آخر مانده به کنکور؛ که هر کس از این سه مقطع نهایت استفاده را ببرد می‌تواند در کنکور موفق باشد.


روش صحیح مطالعه در یک ماه آخر کنکور دغدغه بسیاری از کنکوری‌هاست.


کارشناسان می‌گویند در این یک ماه آخر مرور جامع همه دروس مهم است.


کارشناسان آموزشی به کنکوری‌های اینگونه توصیه می‌کنند که سراغ یادگیری مطالب جدید نروید، مطالب یاد گرفته شده را طوری تمرین کنید که کاربردی شده و تبدیل به مهارت شود، کلاس‌های یادگیری تعطیل شود.


ساعت خواب و بیدار شدنتان را مطابق کنکور (10 شب تا 6 صبح) عادت دهید.


ساعات درس خواندن را افزایش ندهید بلکه اگر ممکن بود حتی مقداری کم کنید.


فقط از منابع و جزواتی که خوانده‌اید دوره کنید و از منبع جدید استفاده نکنید.


مرور بخش‌هایی که زیر آن خط کشیده‌اید یا به روش‌های مختلف دیگری برجسته کرده‌اید مهم است.


لازم است برای یک ماه آخر برنامه روز به روز دقیق و حساب شده‌ای داشته باشید.


بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌هایی که از سرعت مطالعه دروس مختلف دارید و با توجه به منابعی که باید بخوانید با دقت تمام وقت لازم برای هر درس را محاسبه و کنار بگذارید و اگر مجموع این وقت از وقت واقعی و مفید شما فراتر رفت از منابع تعیین شده قسمت‌های کم اهمیت‌تر را حذف کنید و برنامه تنظیم شده را با واقعیت و توانایی‌های خودتان مطابق کنید.


بعدازظهر جمعه در این هفته‌های پایانی بسیار مهم است و شما باید در این روزها برنامه هفته بعد را با دقت تنظیم کنید.


بیش از همه این‌ مسائل حفظ آرامش و مرور دروس بدون استرس بسیار اهمیت دارد که با توجه به ماه رمضان، کنکوری‌ها می‌توانند از فضای معنوی بهره برده و استرس خود را کاهش دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار