۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۱۵۴۲
Jafarpour (3)

 Jafarpour (2)


رشید جعفر پور، ضمن بازدید از غرفه دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، درباره فعالیت‌های قرآنی دانشجویان تاکید کرد: برخلاف تصورات غلطی که درباره حاکم شدن جو سکولاریسم در دانشگاه‌ها وجود دارد، دانشجویان در عرصه قرآنی به خوبی حضور پیدا می‌کنند.


دکتر رشید جعفر پور، قرآن و اهل بیت را فرصتی برای فعالیت دینی دانشجویان دانست و گفت: این کتاب آسمانی به دلیل داشتن معارف والا، راهنمای جامع برای مشخص کردن سبک زندگی و گنجینه خوبی برای حضور دانشجویان در جامعه است.


وی افزود: با توجه به این که دانشجویان ما در یک جامعه دینی زندگی می‌کنند و از خانواده‌های سالمی برخوردارند؛ اگر ما امکانات و بستر را فراهم کنیم، برخلاف تصورات غلطی که در درباره حاکم شدن جو سکولاریسم در دانشگاه‌ها وجود دارد، دانشجویان در عرصه قرآنی به خوبی حضور پیدا می‌کنند.


وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما، محیطی مذهبی هستند و بطن جوانان ما نیز پاک است و حضور در عرصه‌های قرآنی را دوست دارند.


جعفرپور با بیان این که احساس می‌کنم کم کاری از طرف ما مسئولان است، عنوان کرد: نباید کار را دستوری پیش برد و کار باید به خود دانشجویان واگذار شود. در این صورت است که نشاط دانشجویی به وجود می‌آید.


وی یادآور شد: در دانشگاه‌ها، کانون قرآن و عترت زمینه ایجاد این فعالیت‌ها را به وجود می‌آورد و هرچه کار دانشجویی‌تر باشد، رغبت و تمایل برای انجام فعالیت‌های قرآنی بیشتر می‌شود.


رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا درباره میزان تاثیرگذاری فعالیت‌های قرآنی و دینی دانشگاه علامه اظهار داشت: دانشگاه علامه بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور است. انتظار از دانشگاه علامه هم همین است که در عرصه علوم انسانی و قرآنی فعال باشد.


وی تصریح کرد: شورایی در دانشگاه علامه وجود دارد و بنده هم عضو آن شورا هستم و دستور کاری که در این شورا وجود دارد و طرح‌هایی که در آن تصویب می‌شود و اهتمام خوبی از سوی مسئولین دانشگاه در عرصه‌ی فعالیت‌های قرآنی وجود دارد.


جعفر پور افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم علوم انسانی فعال داشته باشیم  ولی عرصه قرآنی فعال نباشد. قرآن سرمنشاء مباحث مختلف زندگی ما مخصوصا در حوزه علوم انسانی است.


وی با بیان این نکته که اگر می‌خواهیم دانشگاه اسلامی داشته‌باشیم، دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه پیشگام است عنوان کرد: اساتید فرهیخته در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و دانشجویان با انگیزه و علاقه به رشته علوم انسانی وارد این دانشگاه می‌شوند.


رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم درباره حضور دانشگاه علامه طباطبائی در عرصه‌های مختلف مانند نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم خاطرنشان کرد: با توجه به همدلی و وفاقی که بین مدیریت و دانشجویان دانشگاه وجود دارد، انتظار هم همین است که با نشاط و قدرتمند در این عرصه‌ها حضور پیدا کنند.


وی در پایان افزود: به نظر بنده و همکارانم که در نمایشگاه قرآن حضور دارند غرفه دانشگاه علامه نسبت به سایر دانشگاه‌ها از کیفیت مناسب و شور و نشاط دانشجویی بیشتری برخوردار است.


[gallery columns="2" ids="41605,41603,41602,41601" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار