۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۰۸۸۵
Sardar Allame - New 2

freie berlin university


این کارگاه با هدف آموزش روابط بین ‏الملل با تاکید بر اتحادیه اروپا و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طراحی شده است و طی آن دیدگاه‌های پژوهشگران اروپایی و ایرانی در تاریخ مورد بررسی قرار می‌گیرد.


به گزارش عطنا، دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری مرکز سیاست جهانی دانشگاه فرای برلین ، کارگاه بین‌المللی سیاست جهانی را برگزار می‌کند. این کارگاه با هدف آموزش روابط بین ‏الملل با تاکید بر اتحادیه اروپا و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طراحی شده است و طی آن دیدگاه‌های پژوهشگران اروپایی و ایرانی در تاریخ مورد بررسی قرار می‌گیرد.­­


کارگاه بین‌المللی سیاست جهانی  در سطح دکتری بوده و از هشتم تا بیست و یکم جولای 2016 برابر با  هجدهم تا سی و یکم تیر 1395 برگزار می‌شود.


مطابق فراخوان این کارگاه که از سوی دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شده است، آخرین مهلت ثبت‏ نام برای متقاضیان ایرانی، دوشنبه 31 خرداد ماه 1395 برابر با 20 ژوئن 2016 است.


در فراخوان این کارگاه می خوانیم: «ایران و اروپا با چالش‏ های خطیری در بافت منطقه ‏ای خود مواجه هستند. ایران در تعریف نقش خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جهاتی درگیر است، خصوصاً در مناقشات سوریه و اروپا نیز با چالش‏ های گوناگونی از سیل مهاجرت‏ های جمعی در خلال تروریسم پنهان و واقعی گرفته تا مسأله خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا و عوام‏ گرایی فزاینده در قاره اورپا، دست به گریبان است.


این کارگاه آموزشی بر محور مسایل اصلی ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، مشکلات اتحادیه اروپایی در این منطقه و همچنین دست یابی به فرصت‏ ها، اجماع و اختلاف نگرش ‏های طرفین در زمینه‏ های یاد شده است. بدین منظور از دانشجویان دکتری و پژوهش‏گران جوان ایرانی، آلمانی و دیگر کشورها برای تبادل نظرات و دیدگاه‌‏ها دعوت بعمل آمده است.


داوطلبان شرکت در این کارگاه باید باید دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روابط بین الملل، مطالعات منطقه ‏ای، علوم سیاسی، اقتصاد، ارتباطات یا دیگر رشته‏‏ های مرتبط بوده و در حال حاضر دانشجوی دکتری یا دارای مدرک دکتری در رشته‏ های فوق‏ الذکر باشند.


مدارک مورد نیاز برای ثبت ‏‏نام در این کارگاه شامل انگیزه نامه تحصیلی (Motivation Letter)، رزومه (Resume)، خلاصه کوتاهی از موضوع اصلی پژوهش فعلی (400 کلمه) و مدرک زبان انگلیسی است.


ازجمله مزایای شرکت در این دوره می ‏توان به دریافت مدرک مشترک دانشگاه فرای برلین و دانشگاه علامه طباطبایی؛ شرکت در یک تجربه یادگیری غنی؛ ارتباط با پژوهش‏گران و متخصصان جوان از ایران، آلمان و سایر کشورها؛ و برقراری مناسبات جدید و پیوستن به شبکه‏ های فعال پژوهش‏گران بین‏‏ المللی اشاره کرد.


علاقمندان می ‏توانند به‏ صورت آنلاین و تا تاریخ 20 ژوئن 2016 از طریق این وب سایت اقدام نمایند.


هزینه ثبت ‏نام در این دوره 200 یورو شامل شهریه دوره، اقامت همراه با صبحانه، پذیرایی میان وعده و فعالیت‏ های فوق برنامه است. امکان درخواست بورسیه محدود نیز با ذکر دلایل نیاز به آن وجود دارد.


لینک اصلی فراخوان


 آدرس ایمیل مدیر مسئول برنامه در دانشگاه فرای برلین: seasonal-schools@global-politics.org


آدرس ایمیل دستیار برنامه در ایران: somayeh.bahrami.ac@gmail.com


اين برنامه با همكاري و نظارت بنياد هاينريش بل، وزارت آموزش و پژوهش آلمان و مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) برگزار خواهد شد.»


نسخه انگلیسی فراخوان در اینجا قابل مشاهده است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار