۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۰۷۰۸

دومین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست و اولین گردهمایی رابطین محیط زیست ادارات کل ورزش جوانان استان ها و فدراسیون ورزش به مناسبت روز جهانی محیط زیست ، با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی، دکتر سعدالله نصیری قیداری دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، دکتر تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، دکتر موسوی معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه زیستی پدافند غیر عاملی و سایر مسولان برگزار شد.


دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از حضور اندیشمندان و پژوهشگران، گفت: بسیار خرسندم که رییس سازمان محیط زیست و وزیر ورزش و جوانان در صحبت هایشان به امر حفاظت از محیط زیست و ورزش نگاه علمی داشتند، چراکه راه حل قطعی حل مشکلات ما در این دو حوزه نگاه علمی و فرهنگی به آن است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد تفاهم همکاری با سازمان ملی یونسکو خبر داد و گفت: همچنین همزمان با روز جهانی محیط زیست تفاهمنامه ای با سازمان ملی یونسکو امضا  شد که امیدواریم با استفاده از توان و ظرفیت های هر دو مجموعه بتوان در حل مشکلات و ارتقای کیفیت استفاده کرد.


میرزاده با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه ای به محیط زیست و ورزش شده است، گفت: حفظ محیط زیست و توسعه ورزش هر دو مقوله فرهنگی هستند که باید به آن نگاه علمی داشت. اگر به آموزه های دینی، فرهنگی و تاریخی ایران نگاه کنیم خواهیم دید که سرزمین ما لایق محیط زیستی بهتر است.


وی با بیان اینکه یک جامعه با نشاط جامعه ای منظم خواهد بود، گفت: جامعه ای که در آن نشاط وجود داشته باشد و افراد آن عالم و تحصیل کرده باشند قدر محیط زیست را بیشتر دانسته و ناهنجاری ها و معضلات آن کمتر خواهد بود.


رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی با اشاره به برنامه های این دانشگاه در حوزه ورزش، گفت: پیوست فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، همچنین اعتبار و بودجه خاصی به امر پژوهش در راستا حفظ محیط زیست و توسعه ورزش در نظر گرفته شده است.


دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی است که با کمک امام خمینی و به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شده است،‌گفت: این دانشگاه دارای 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت، بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل است، که نمونه ای از الگوی موفق توسعه پایدار است.


وی با بیان اینکه 12 تیم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی توانست به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابد، افزود: همچنین دانشگاه‌آزاد اسلامی دارای 650 هزار متر مربع زیر بنای ورزشی، 240 هزار دانشجوی ورزشکار، 20 تیم ورزشی برتر، باشگاه فرهنگی ورزشی و ... است.


دکتر میرزاده افزود: همچنین در نظر داریم تا باشگاه فرهنگی ورزشی را در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی کنیم و در سال جاری 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ورزش در نظر گرفته ایم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی به طرح های پژوهشی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طرح زباله سوز پلاسمایی، تدوین استانداردهای محیطی بر اساس تجارت جهانی، طرح نانو رس، طراحی ماشین های برقی، تبدیل ضایعات به محصولات قابل استفاده، طراحی دستگاه تفکیک سازی و ...از جمله طرح های پژوهشی دانشگاه‌آزاد اسلامی در راستای حفظ محیط زیست است.


دکتر میرزاده در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه‌آزاد اسلامی در راستای همکاری بیشتر و سازمان یافته تر با سازمان محیط زیست، مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و کلیه بخش های دولتی و خصوصی آمادگی دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار