۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۰۶۴۲

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، در این نشست مباحثی ازجمله آشنایی با کارکرد معاونت روابط بین‌الملل، استراتژی‌های بین‌المللی‌سازی، روابط بین‌الملل در دانشکده‌ها، استراژی‌های تبادل دانشجویان و اعضای هیأت‌علمی و استراتژی‌های جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در دوره‌های آموزشی به زبان کشور مقصد با حضور مسئولان دانشگاه آلیکانته اسپانیا موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.


از دیگر برنامه‌های این نشست می‌توان به برگزاری چندین میزگرد میان رؤسای دانشگاه‌های شرکت‌کننده در خصوص بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ایران و راه‌های کارآفرینی از طریق روابط علمی و بین‌المللی اشاره کرد.


ادامه این نشست امروز 17 خردادماه در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود و هیأت‌های شرکت‌کننده از دانشگاه‌های ایران با مسئولان دو دانشگاه اتونوما و کمپلوتنسه مادرید دیدار خواهند کرد. دانشگاه اتونوما یکی از دانشگاه‌های برتر اسپانیا و جهان است که بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS در رده 186 جهان قرار دارد و پس از دانشگاه بارسلونا دومین دانشگاه برتر اسپانیا است.


دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 94 به کنسرسیوم بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران متشکل از سه دانشگاه خارجی آلیکانته، اف - اچ یوهانیوم اتریش و گلاسکو اسکاتلند و 6 دانشگاه ایرانی علامه طباطبایی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه کردستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان ملحق شده است.


دانشگاه آلیکانته با بیش از 70 گروه آموزشی مسئولیت هماهنگی این پروژه را بر عهده دارد که بر اساس اعتبارسنجی مؤسسه QS در سال 2012 توانسته است رتبه 378 را در رشته‌های علوم انسانی و مدیریت کسب کند. دانشگاه‌های اف - اچ یوهانیوم اتریش و گلاسگو کالدونیان اسکاتند نیز در این پروژه مشارکت دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار