۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۴
رئیس مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه علامه از راه اندازی طرح مشاوره خدمات منابع علمی در مرکز مشاوره این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین سلیمی طی گفتگویی اظهار داشت: مرکز مشاوره دانشگاه علامه با همکاری گروه دانش و اطلاعات دانشگاه مشاوره خدمات منابع علمی را ارایه می دهد.


وی افزود: هدف از این کار استفاده بهینه از منابع علمی در پایگاه‌های اطلاعاتی و فضای وب برای انجام پژوهش‌های دانشگاهی است.


رئیس مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه علامه افزود: وقتی دانشجو بخواهد مقاله و یا پایان نامه‌ ای را تهیه کند، مشاور منابع علمی کنار دانشجو قرار گرفته و یک نوع مشاوره از خدمات منابع علمی و پایگاه هایی که دانشجو می تواند از آن استفاده کند ارایه می دهد.


وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشجو مشکل خود را در پایان نامه و یا مفاهیم متغیرات پایان نامه ارایه می دهد سپس مشاور مذکور تعداد پایگاه‌ها و مقالاتی که دراین حوزه کار شده را به دانشجو معرفی می کند .


سلیمی هدف از اجرای طرح مشاوره خدمات منابع علمی را کمک به دانشجویانی عنوان کرد که درمفاهیم و متغیرات پژوهش خود ابهام دارند و یا با کلید واژه های پژوهش خود آشنا نیستند و یا منابع دقیق و موضوع های مرتبط با پژوهش خود را نمی دانند و یا با روش مناسب علمی و پیشرفته جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی آشنا نیستند.


وی ادامه داد: ما از این دانشجویان که با مشکلات مذکور مواجه هستند درخواست می کنیم به جای مراجعه به انقلاب و یا مکان هایی که با فروش پایانامه اقدام به یک نوع سرقت ادبی می کنند به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کرده و از خدمات مشاوره علمی بهره مند شوند و به جای کپی پیس کردن خودشان کار خود را انجام دهند.


وی ادامه داد: مشاوره خدمات منابع علمی شامل مراحلی است که مرحله اول آن شناسایی موضوع مورد نظر دانشجو، پردازش و انتخاب کلید واژه مناسب، روش‌های جستجو از منابع علمی و پایگاه های اطلاعاتی و سرانجام دستیابی به هدف های مورد نظر است.



منبع: مهر




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار