۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۷۱۲۶

به گزارش عطنا به نقل از مهر، مجید سرسنگی گفت: برنامه داریم سینما ـ دانشگاه را در دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم که این سینما به صورت عام برای دانشجویان، اساتید و کارکنان، فیلم نمایش دهد و در قالب تخصصی نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری داشته باشد.


وی افزود: این پروژه با همکاری وزارت ارشاد و گروه سینمایی هنر و تجربه انجام می‌شود که امیدواریم این پروژه در مهرماه امسال آماده شود و آغاز به کار کند.


توجه به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه تهران


معاون فرهنگی دانشگاه تهران توجه به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد دانشجویی را از برنامه‌های اصلی این معاونت در سال جاری عنوان کرد و گفت: برای این منظور کمیته‌ای در دانشگاه طراحی شده است.


سرسنگی خاطرنشان کرد: این کمیته برنامه‌ریزی مربوط به کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد دانشجویی دانشگاه را بر عهده خواهد داشت.


وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: کمیته مربوط به کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه متشکل از دانشگاه تهران، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و وزارت علوم است.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد دانشجویی فضایی را فراهم می‌کنند تا اساتید و دانشجویان نقطه نظرات خود را در چارچوب ارزش‌ها و اصول نظام مطرح کنند.


سرسنگی عنوان کرد: این برنامه‌ها شادابی را به محیط دانشگاه بازمی‌گرداند و با اجرای آنها می‌توان به رفع بخشی از معضلات جامعه کمک کرد.


وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها طی سال‌های گذشته احساس کرده‌اند که محل تضارب آرا هستند و می‌توانند یک فضای مناسب و شایسته را برای ارائه نقطه نظرات دانشجویان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراهم کنند.


برگزاری جشنواره جهش در دانشگاه تهران


معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری جشنواره جهش در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. این جشنواره مربوط به حوزه انجمن‌های علمی دانشگاه است و قرار است با شعار «فرصت نو در دانشگاه برنای کهن» برگزار شود.


وی با بیان اینکه ۱۸۰ انجمن علمی در دانشگاه تهران وجود دارد، گفت: از سال گذشته موضوع طرح جامع تغییر پارادایم در انجمن‌های علمی در این دانشگاه طراحی شده که بر اساس این طرح، فعالیت‌های مختلفی برای انجمن‌های علمی پیش‌بینی شده و قرار است سایتی نیز با محوریت این انجمن‌ها راه‌اندازی شود.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجمن‌های علمی دانشگاه تهران دارای ۱۳۰۰ عضو هستند که بر این اساس این دانشگاه رتبه نخست کمیت را در انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است.


سرسنگی گفت: در این جشنواره قرار است میهمانانی از کشورهای ژاپن، فرانسه و کوبا در حوزه‌های بحران آب در ایران، باستان‌شناسی و تفاوت فرهنگی ایران و غرب سخنرانی کند.


برگزاری اولین دوره کتاب سال فرهنگی دانشجویی در دانشگاه تهران


وی تاکید کرد: اولین دوره کتاب سال فرهنگی دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که تمامی دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش کتاب‌های تألیفی و ترجمه با محوریت دین، اخلاق، تربیت، هنری و ادبی و اجتماعی و سیاسی برگزار خواهد شد.


سرسنگی عنوان کرد: کتاب‌هایی که از تاریخ اول فروردین سال ۹۳ تا ۳۱ مرداد سال ۹۵ منتشر شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریور ماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


وی تصریح کرد: این جشنواره در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.


برگزاری جشنواره فرهنگی و ادبی با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه تهران


معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این جشنواره با عنوان «جنگ زیبا» برگزار می‌شود که فراخوان ارسال آثار به آن از سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.


سرسنگی گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.


وی تاکید کرد: ما خود را مدیون جنگ، ایثارگران، شهدا و جانبازان می‌دانیم؛ بنابراین پرداختن به موضوع دفاع مقدس را وظیفه خود دانسته چرا که اگر فرهنگ دفاع مقدس در میان دانشجویان تسّری یابد، بسیاری از ناهنجاری‌ها حل خواهد شد.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: در دانشگاه تهران، دانشجویان نسبت به فعالیت‌های دینی و فعالیت‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس علاقه زیادی نشان می‌دهند.


انتشار مجدد مجله «برگ فرهنگ» در دانشگاه تهران


سرسنگی از انتشار مجدد مجله «برگ فرهنگ» که مجله مربوط به معاونت فرهنگی دانشگاه تهران است، خبر داد و گفت: این مجله حدود ۱۰ سال گذشته در دانشگاه منتشر می‌شد که از آن زمان تاکنون انتشار آن متوقف شده بود که مجدداً برنامه داریم این مجله را منتشر کنیم.


وی خاطرنشان کرد: اولین شماره این نشریه در خرداد ماه منتشر خواهد شد.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ۴۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران وجود دارد و فعالیت می‌کند، افزود: برنامه داریم یک نشریه از مطالب مهم و خوب نشریات دانشجویی منتشر کنیم که این نشریه در خارج از دانشگاه نیز توزیع شود.


توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه تهران در سال جاری


سرسنگی گفت: برنامه‌های مربوط به فعالیت‌های قرآن و عترت امسال در اولویت معاونت فرهنگی این دانشگاه قرار دارد و برنامه داریم سهم بزرگی از بودجه خود را به این حوزه اختصاص دهیم.


وی از انتشار یک مجله قرآنی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: با انتشار این نشریه، موضوع قرآن و عترت در میان دانشجویان توسعه بیشتری خواهد یافت.


۱۰ درصد بودجه دانشگاه تهران در سال ۹۴ محقق نشد


معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه تهران در سال گذشته محقق نشد، گفت: این رقم بسیار زیاد است و حدود ۳۰ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه را به خود اختصاص داده است.


سرسنگی افزود: مشکلات مالی در حوزه‌های مختلف از جمله معاونت فرهنگی در سال جاری نیز وجود خواهد داشت اما ما نمی‌گذاریم هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه به دلیل نبود بودجه لغو شود.


وی تاکید کرد: ما هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه را تعطیل نمی‌کنیم بلکه سعی می‌کنیم بودجه لازم اجرای این نوع برنامه‌ها را از مراکز دیگری تامین کنیم.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در سال ۹۴ میزان برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه نسبت به سال ۹۳، ۲۵ درصد رشد داشت که برنامه داریم در سال جاری این رشد را به ۵۰ درصد برسانیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار