۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۶۵۲۵

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، حميد رضا شهابي حقيقي با اشاره به فرارسيدن روز معلم و نيز برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب، افزود: دانشگاه صنعتي اميركبير با انتشار 110 عنوان كتاب در سال 1394 فعال‌ترين و اثرگذارترين ناشر فني و مهندسي دانشگاهي در كشور بوده است.


وي با تاكيد بر اين كه اين دانشگاه با انتشار بيش از يك و نيم ميليون نسخه كتاب در سال ‌هاي پس از انقلاب يكي از موثرترين انتشارات دانشگاهي در كشور بوده است، خاطر نشان كرد: بيشتر كتاب‌هاي منتشر شده در اين دانشگاه مربوط به مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري است؛ به گونه‌اي كه تاكنون بسياري از كتاب‌هاي اين دانشگاه در جشنواره‌هاي مختلف از جمله مراسم انتخاب كتاب سال كشور برگزيده شده اند.


شهابي، دليل عمده اين توفيق را توان علمي مولفان و مترجمان همكار با مركز نشر دانشگاه صنعتي اميركبير دانست و ادامه داد: بررسي دقيق محتواي علمي كتب دريافتي توسط شوراي چاپ و نشر دانشگاه از ديگر دلايل توفيق اين مركز است.


به گفته وي اين شورا زير نظر رئيس دانشگاه است كه با حضور معاون توسعه و مديريت منابع دانشگاه و شبكه سراسري از اساتيد در داخل و خارج از دانشگاه بر انتشار كتاب در اين مركز نظارت مي‌شود.


رئيس مركز نشر دانشگاه صنعتي اميركبير همچنين اضافه كرد: بر اساس برنامه مصوب هيات رييسه دانشگاه، انتشارات دانشگاه در سال 1394 ضمن تداوم انتشار كتاب به صورت سنتي با بهره گيري از شيوه بهبود مداوم، موفق به ارتقاي شكلي كتب منتشر شده و نيز كاهش هزينه‌هاي مربوط شد به نحوي كه براي اولين بار تراز مالي انتشارات مثبت شد.


وي از انتشار كتاب‌هاي مجازي در اين مركز خبر داد وگفت: بر اساس اين برنامه، اين دانشگاه براي اولين بار در سال 1394 علاوه بر انتشار كتب كاغذي اقدام به انتشار كتاب مجازي نيز كرده است.


شهابي، به اهداف اين دانشگاه در زمينه رسيدن به 100 دانشگاه برتر جهان در سال 1399 خاطرنشان كرد: اين مركز نيز براي انتشار كتاب‌هاي فني و مهندسي در سطح بين الملل از اين هدف پيروي مي‌كند براي اين منظور از همه اساتيد دانشگاه دعوت شد تا كتاب‌هاي خود را به زبان انگليسي براي انتشار در سطح بين الملل به مركز نشر دانشگاه ارايه كنند.


وي اضافه كرد: ارائه حمايت‌هاي مادي براي انتشار كتاب‌هاي انگليسي در سطح بين الملل در دستور كار دانشگاه صنعتي اميركبير قرار دارد.


به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير، شهابي با بيان اين كه هيات رييسه دانشگاه حمايت‌هاي معنوي خوبي از انتشار كتاب در دانشگاه در نظر گرفته‌اند، يادآور شد: به پيشنهاد معاونان توسعه و مديريت منابع و پژوهشي دانشگاه، امتياز كتاب‌هاي منتشر شده در دانشگاه صنعتي اميركبير بالاتر از گذشته و حتي بالاتر از امتياز كتاب‌هاي ساير مراكز نشر كشور محاسبه خواهد شد.


رئيس مركز نشر دانشگاه صنعتي اميركبير، اظهار كرد: علاوه بر آن كتاب‌هاي مجازي منتشر شده در اين مركز در مواردي مانند گرنت، ارتقا و تبديل وضعيت اساتيد دانشگاه داراي امتيازي برابر با كتاب‌هاي كاغذي خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار