۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۶۳۹۶
seminar hend ostad alame


به گزارش عطنا، سفير جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو، تدوين منشور حقوق بشر اسلامي از سوي دانشمندان و كارشناسان اسلامي را ضروري دانست وتصريح كرد: در تدوين اين منشور بايد از نظرات همه صاحب نظران اسلامي استفاده شود.


غلامرضا انصاري در سمينار بين المللي اسلام و حقوق بشر در دانشگاه همدرد افزود: دانشگاه همدرد باتوجه به سابقه و اقدامات ارزشمند مي تواند در انجام مطالعات حقوق بشر و كمك به تدوين اين منشور پيشگام شود.




وي با اشاره به منشور حقوق بشر خاطرنشان كرد: همه مي‌دانند به آنچه كه در منشور بين المللي حقوق بشر آمده، عمل نمی‌شود.

سفير كشورمان در دهلي نو گفت: هيچ شكي نيست كه حقوق بشر يكي از مهمترين دستاوردهاي جامعه انساني و پس از كشتار ميليون ها نفر انسان و خسارت فراوان ناشي از دو جنگ جهاني بدست آمد .

وي تصريح كرد: بسياري از كشورها برخلاف آنچه كه در منشور بين المللي حقوق بشر آمده عمل مي كنند.

انصاري با اشاره منشور حقوق بشر اسلامي خاطرنشان كرد: امروز آنچه كه در جهان اسلام و به خصوص در خاور ميانه رخ مي دهد از اهميت زيادي برخوردار است .

وي اضافه كرد: دشمنان اسلام و افراد نادان و جاهل، با عملكرد خود چهره اسلام را در نظر جهانيان مخدوش كرده‌اند .

سفير جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو با بيان اينكه ايرانيان و مسلمانان به توجه ويژه اسلام به حقوق بشر افتخار مي كنند، گفت: برگزاري چنين سميناري فرصت مناسبي فراهم مي كند كه دانشمندان مسلمان نسبت به تدوين منشور اسلامي حقوق بشر اقدام كنند.

وي ابراز اميدواري كرد كه دانشمندان اسلامي بزودي براي اتخاذ يك منشور اسلامي حقوق بشر توجه خود را متمركز كنند.

انصاري گفت: با اينكه اسلام توجه ويژه‌ا  به حقوق بشر دارد ولی سوء برداشت‌ها و تفسيرهای غلط در جهان، مسلمانان را با مشكلات زيادي مواجه كرده است .


عبدالله نصری استاد دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این كنفرانس گفت: دین اسلام جایگاه بالایی برای حقوق فردی و اجتماعی افراد قائل است .


وی تصریح كرد: برگزاری چنین كنفرانس‌هایی گام مهمی برای تشریح و تبیین جایگاه حقوق بشر در اسلام و هم‌اندیشی در این زمینه است .


82057132-70691381


امام جماعت مسجد شاهی فتح پوری دهلی نیز در این سمینار، رژیم صهیونیستی را بزرگترین ناقض حقوق بشر دانست و اظهار كرد: كشورهای غربی هیچ توجهی به كشتار و جنایات این رژیم علیه مردم بی دفاع فلسطین نمی‌كنند.


مولانا مفتی مكرم احمد در دومین روز سمینار بین المللی اسلام و حقوق بشر در دانشگاه همدرد دهلی نو افزود: سكوت كشورهای غربی و به ظاهرا متمدن در برابر جنایات وحشیانه اسرائیل این سازمان ها را در برابر جامعه جهانی بی‌اعتبار كرده است .


وی با اشاره به تدوین منشور بین الملل حقوق بشر در سال 1948 تصریح كرد: این سازمان از زمان تشكیل رژیم نامشروع اسرائیل تاكنون اقدام موثری برای توقف جنایات صهیونیست ها نكرده است .


این روحانی برجسته اهل سنت با اشاره جنایات داعش در كشورهای خاورمیانه خاطرنشان كرد: این جنایات ربطی به اسلام ندارد، گروههای تروریستی داعش و القاعده از سوی كشورهای غربی و باهدف بدنام و مخدوش كردن چهره اسلام بوجود آمده است .


سمینار بین المللی اسلام و حقوق بشر از روز شنبه به مدت 2 روز با هدف تبیین دیدگاه اسلام در خصوص حقوق بشر و مشكلات جهان معاصر و توسعه همگرایی و تبادل نظر میان جامعه المصطفی و مراكز علمی هندوستان در دانشگاه همدرد آغاز شد.


دراین سمینار استادان و كارشناسانی از دانشگاههای هند و ایران، در خصوص حقوق بشر از دیدگاه اسلام، پیامبر، اهل بیت، روابط بین الملل، حقوق اقلیت‌ها و چالش‌های حقوق بشر به ارائه مقاله و سخنرانی می‌پردازند.


این سمینار توسط نمایندگی جامعه المصطفی در هند و باهمكاری دانشگاه همدرد برگزار می‌شود.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار