۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۶۳۲

واحد مرکزی خبر حضور وزیر دفاع در دانشگاه علامه را به شرح زیر گزارش داد :


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: فرد انقلابی شور و شعور را توامان دارد و هیچگاه در این مسیر از اخلاق، تدبیر و معنویت فاصله نمی‌گیرد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ ‌سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ‌انقلاب همواره با دگرگونی بنیادین در فکر، ‌اندیشه و رفتار همراه است.
وزیر دفاع با اشاره به تفاوت‌های تفکر انقلابی با سایر اندیشه‌ها افزود: انقلاب اسلامی بی شک بزرگترین تحول قرن بود و از این منظر انقلاب بی نظیر و بی بدیل و بعد از حرکت انبیاء بزرگترین رویداد دینی است.
سردار دهقان گفت: آنچه در جامعه ما رخ داد ایجاد تحول روحی و روانی بود که متفق یک فریاد و شعار را در جهت پیروزی دنبال کرد.
وزیر دفاع با بیان اینکه انقلاب اسلامی انسان ها را از جا و مکان زندگی اجتماعی خارج و متحول کرد گفت: مهمترین بحثی که رخ داد ایجاد انقلاب و تحول درونی در جامعه ما بود.
سردار دهقان اسلام، رهبری و مردم را سه عنصر اصلی ایجاد کننده انقلاب و تداوم بخش آن دانست و گفت: ‌اولین ویژگی انقلابی بودن ‌شجاعت پذیرش واقعیت بود زیرا فرد محافظه کار نمی‌تواند واقعیت روز را بپذیرد.
وزیر دفاع تعهد و پایبندی به یک هدف مقدس و حساس بودن به سرنوشت مردم را دومین ویژگی انقلابی بودن برشمرد و افزود: فرد انقلابی عبرت‌های تاریخی را می‌فهمد و روندهای جامعه را تجزیه و تحلیل و بر اساس آن حرکت می‌کند.
سردار دهقان در ادامه با اشاره به مشکلات رخ داده در مسیر انقلاب در سی و شش سال گذشته گفت: در بعد اقتصادی در سال 63 با پنج و نیم میلیارد دلار، کشور در حال جنگ را اداره کردیم و در آن موقع امام (ره) در پاسخ به تحریم‌ها و تهدیدها گفتند ما فرزندان رمضان و شهادت طلب هستیم که نشان از روحیه انقلابی والای بنیانگذار انقلاب داشت.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش شخصیت منسجم و قوی را دیگر ویژگی انقلابی بودن برشمرد و گفت: فرد انقلابی شور و شعور را توامان دارد و هیچگاه در این مسیر از اخلاق، تدبیر و معنویت فاصله نمی‌گیرد و شور انقلابی نیز متکی بر شعور انقلابی است.
سردار دهقان افزود: رفتار انقلابی همواره سازنده است و تشویق کننده و به بالا خواندن است و روحیه انقلابی با تخریب و تضعیف میانه‌ای ندارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه فرد انقلابی هیچ گاه به دنبال حفظ موجودیت خود نیست و فکر، ‌بیان و عمل او در مسیر انقلاب است گفت: علت این که امروز شهدا را طبق قرآن و تفکر خود زنده و جاوید می‌دانیم این است که این عزیزان نمادی از حقانیت مبانی هستند.
سردار دهقان شجاعت و شهامت را ویژگی دیگر انقلابی بودن برشمرد و افزود: فرد انقلابی در مسیر خود هیچ گاه چیزی برای خودش نمی‌خواهد و امام راحل نیز در این مسیر این گونه بود و علاوه بر تلاش برای اصلاح جامعه به فکر نجات بشریت از انحطاط و ظلم بود.
وزیر دفاع گفت: آدم انقلابی مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و همواره به دنبال رفع مشکلات بشریت است و به این طریق یک فرد انقلابی نمی‌تواند در برابر کشتار مسلمانان و یا مردم در افغانستان، لبنان، عراق،‌ فلسطین و سایر نقاط بی‌تفاوت باشد.
سردار دهقان در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از نرمش قهرمانانه افزود: این یعنی اینکه شما چگونه در شرایط و چالش‌ها درگیر می‌شوید و نتیجه آن موفقیت شما خواهد بود.
وزیر دفاع گفت: فرد انقلابی هیچگاه بی جهت خود را در معرض آسیب و حمله قرار نمی‌دهد بلکه هنر انقلابی این است که برای خودش قدرت و فضای مانور ایجاد کند.
سردار دهقان با بیان اینکه یک فرد انقلابی آرمان خواه و آ‌رمان‌گراست، ولی این موارد را با توهم و خیال‌پردازی یکی نمی‌کند گفت: پذیرش واقعیت، ‌ایجاد سکوی رشد، شروع و تلاش همراه با مجاهدت و باورمندی پیروزی ویژگی فرد انقلابی است و حضرت امام رحمت الله همواره در مسیر خودش ایستاد و به پیروزی ایمان و باور داشت.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش به ایستادگی مردم غزه و لبنان در برابر متجاوزان صهیونیست اشاره کرد و گفت:‌ تنها راه مقابله با زورگویان ایستادگی است که نتیجه آن پیروزی است.
وی با تاکید بر اینکه فرد انقلابی متناسب با حال و آینده، خودش را به ابزار مختلف از جمله ‌علم، دانش و تجهیزات روز مجهز می‌کند گفت: یک فرد انقلابی حتما ضد طاغوت است، ‌حتما ضد فساد و فساد ستیز است و اجازه نمی‌دهد غل و زنجیر کمبودهای مادی او را به بند بکشد.
سردار دهقان در پایان بی‌تعلقی به داشته‌های دنیوی، ضد اشرافی‌گری، ظلم ستیزی و ضد استبداد را از دیگر ویژگی‌های فرد انقلابی برشمرد.
صدا و تصویر دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار