۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۶۱۴۵
ekhtetamiye (12)

ekhtetamiye (6)


به گزارش عطنا، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره بین دانشگاهی دانشگاه علامه  با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه، دکتر حسن ملکی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه، حمیدرضا آذرنگ نویسنده، بازیگر و کارگردان سرشناس تئاتر و سینما و جمعی از مدیران و دانشجویان دانشگاه علامه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق برگزار شد.


دکتر حسین سلیمی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در سالن عنوان کرد: یک سری مفاهیم را تا نبینیم نمی‌توانیم درک کنیم و  من همیشه به دانشجویانم می گفتم اگر می‌خواهید به عنوان مثال ماکیاولی را درک کنید کتاب‌هایش را بخوانید تا حدی که یکی از اساتید به من اعتراض کرد که چرا به دانشجویان می گویید شکسپیر بخوانند. بعد از مدتی دیدم که شاگردان آن استاد شکسپیر می‌خوانند و پرس و جو کردم فهمیدم آن استاد چند نمایش دیده و به تاثیر هنر در درک مفاهیم پی برده است.


سلیمی افزود: خیلی خوشحالم که به تدریج در دانشگاه ما چراغ هنر که یک روز خاموش شده بود کم کم روشن می‌شود. من از دوستان معاونت فرهنگی تشکر می‌کنم همچنین می خواهم به مبلغ جوایز برگزیدگان مقداری اضافه کنم.


دکتر حسن ملکی معاون فرهنگی دانشگاه علامه اذعان داشت: جشنواره‌ای که امروز برگزار می‌شود نمونه‌ای از تلاش‌های شماست و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه با حمایت شخص دکتر سلیمی انجام می گیرد.


وی ضمن تشکر از مدیران و کارشناسان فرهنگی اظهار داشت: از اساتید برجسته حوزه هنر برای قبول حضور و داوری جشنواره تشکر می‌کنم.


ملکی در خصوص فعالیت‌های کانون های فرهنگی گفت: بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی را کانون‌ها بر عهده دارند چون ابعاد مختلف فرهنگی، هنری و فکری را پوشش می‌دهند و به نوعی 80درصد فعالیت‌های معاونت بر عهده کانون‌ها است.


وی افزود: فکر می کنم که تاریخ پیدایش تئاتر شاید همگام با پیدایش انسان باشد. همانطور که می‌دانید هزاران سال قبل در یونان باستان مردم به تماشای تئاتر می‌تشستند.


وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دانشجویان و دست اندر کاران این جشنواره گفت: دوره‌های مستمر آموزش تئاتر با حضور اساتید داور در دستور کار قرار گیرد تا در پایان این دوره چند ساله دانشجویان علاوه بر بار علمی اطلاعات و فن هنری هم داشته باشند.


حمیدرضا آذرنگ در سخنانی کوتاه عنوان کرد: وقتی به دانشگاه علامه آمدم و با جناب دکتر سلیمی دیدار کردم، دوباره آرزوها برایم زنده شد. خوش به حال شما دانشجویان این دانشگاه در محیطی قدم می‌زنید و نفس می‌کشید که چنین استادی ریاست آن‌را برعهده دارد.


قرائت بیانیه هیئت داوران و اجرای موسیقی زنده توسط اعضای کانون موسیقی دانشگاه از برنامه‌های دیگر اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر دانشگاه علامه بود.


در این دوره اساتید برجسته حوزه تئاتر، خسرو شهباز، سارا بیان و وحید آقاپور آثار را داوری کردند.


 

[gallery size="medium" ids="36143,36142,36141,36140,36139,36134,36135,36136,36137,36138,36133,36132,36131,36130,36129,36127,36128"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار