۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۵۷۴۸

کردستان به گزارش عطنا به نقل از مهر، حسین سالار آملی گفت: وزیرعلوم آموزش عالی اقلیم کردستان عراق شب گذشته به همراه روسای ۷ دانشگاه مهم و بزرگ این اقلیم مانند اربیل، پلی تکنیک سلیمانیه عراق و دیگر روسای دانشگاه های مهم وارد کشور شد.


وی ادامه  داد: قرار است در رابطه با اعزام دانشجو به جمهوری اسلامی ایران، انجام پروژه‌های مشترک و ایجاد شعبه دانشگاهی درکشور اقلیم کردستان عراق بحث و بررسی صورت گیرد.


رئیس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم یادآورشد: توسعه همکاری های مشترک با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق در اولویت قرار دارد و ما می توانیم با تکیه بر مشترکات زمینه را برای توسعه و تقویت فعالیت های این حوزه فراهم کنیم.


به گزارش مهر، در سال ۹۴، یک‌هزار و ۴۸۴ هیات خارجی به داخل کشور سفر کردند و دانشگاه های کشور در دوره پساتحریم با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا همکاری علمی و فناوری داشتند که در سال جاری نیز این تعاملات بین المللی درحال پیگیری است.


از دیگر برنامه های امور بین الملل وزارت علوم می توان به انجام دوره های پژوهشی مشترک با کشورهای خارجی اشاره کرد که به گفته رئیس مرکز همکاری های وزارت علوم در سال ۹۵ تعداد برگزاری دوره های پژوهشی با کشورهای خارجی دو برابر افزایش یافته است. همچنین وزارت علوم اعلام کرده در سال گذشته با ۹۵ کشور خارجی دوره پژوهشی مشترک برگزار کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار