۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۵۳۵۵

2013274به گزارش عطنا به نقل از مهر، محمدفرهادی در نشستي با روساي دانشگاه ها، مراكز پژوهشي ،پارک های علم و فناوری، واحدهای رشد و نمایندگان اعضای هیئت های علمی دانشگاه های استان سمنان كه درمحل دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: به دانشگاه ها اعلام شده که تعیین کنند در چه رشته هایی و به چند نفر دانشجو نیاز دارند و بر همان اساس بورسیه های خود را تعیین کنند .


وی افزود: در اين شيوه افراد متقاضی تحصیل به صورت بورسیه، پس از آزمون های کتبی و شفاهی و مصاحبه های تخصصی معرفی می شوند كه بر این اساس در سال گذشته 100 نفر در کشور بر اساس نیاز دانشگاه ها به اعضاي هيئت علمی، بورسیه شدند .


وی همچنين در خصوص پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی گفت : بسته به چارچوب و سقف ظرفیت های دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تا 20 دانشجو و در مقطع دکترا بین پنج تا هفت نفر پذیرش می شوند .


وزیر علوم همچنین از اعلام برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه علم و فناوری و آموزش عالی خبر داد  و گفت: بر این اساس برنامه درسی رشته های تحصیلی بازنگری شده تا با گنجاندن واحدهای کارآموزی و کارورزی و ایجاد فرصت های مطالعاتی و دوره های پسا دکترا در واحدهای صنعتی، زمینه آشنایی دانشگاهیان با صنعتگران فراهم شود .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار