۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۱:۵۶
کد خبر: ۳۵۲۲۸
Dolat-Mellat

 Dolat-Mellat2


در مراسم اختتامیه این همایش، دکتر پناهی، دبیر این همایش و رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ضمن تشکر از تمامی عوامل علمی و اداری برگزاری و حامیان این همایش گفت: 19 پنل، میزگرد و نقد کتاب در این همایش برگزار کردیم که همه آنها بدون حذف برگزار شد.


پناهی افزود: فشردگی برنامه های این همایش به اندازه ای بود که چهار بخش محتلف همایش در چهار سالن به طور همزمان برگزار می شد.


او گفت: در این همایش 9 پنل و 8 میزگرد و 2 نقد کتاب برگزار شد که برای هر یک از قسمت‌های همایش، دبیر تعیین کرده بودیم. نوزده برنامه ای که برگزار کردیم. که در آن 120 نفر در قسمت های مختلف، به ایراد سخنرانی و ارائه مقاله پرداختند.


پناهی افزود: در قسمت‌های مختلف 43 عنوان مقاله ارائه شد و 40 بحث در میزگرد ها نیز مطرح شد. در این همایش دوروزه بیش از هزار و 400 حضور داشتند.


دکتر پناهی درباره مقالاتی که در این همایش فرصت ارائه پیدا نکردند، گفت: با هماهنگی با نویسندگان مقالات، به زودی این مقالات را در فصلنامه های ملی و دانشگاهی چاپ خواهیم کرد.


این استاد با سابقه جامعه‌شناسی در انتها خاطر نشان کرد: در نخستین دوره ای که این همایش را برگزار کردیم، موضوعات بسیار گسترده ای به صورت باز و عام مطرح شد و امیدواریم در سالهای بعد، دوره‌های بعدی این همایش را به صورت تخصصی‌تر برگزار کنیم.


Dolat-Mellat3


همه مسئولان باید به تعریف واحدی از توسعه برسند


دکتر انتظاری در مراسم اختتامیه نخسیتن همایش دولت، ملت و جامعه از همه افرادی که دست به دست هم داند تا این همایش برگزار شود تشکر و قدردانی کرد.


این هیئت علمی دانشگاه سعی کرد چکیده همه نشست ها را بسیار فشرده بیان کند. انتظاری گفت: باید از همه ظرفیتهای مردمی استفاده شود و همه راه حل ها نباید به دولت و سیاست گذاری های از بالا به پایین دولت ختم شود تا دولت از اینی که هست فربه تر نشود بزرگتر نشود و از ظرفیت و توانمندی های مردم برای حل مسئایل خودشان استفاده شود.


دبیر علمی همایش درباره توسعه گفت: وقتی که از توسعه صحبت می شود باید همه از رهبری گرفته تا مسئولان رده های پایین به تعریف واحدی از توسعه برسند این طور نباشد هر کس تفسیر و برداشت خودش از توسعه داشته باشد یکی توسعه را جهانی شدن بداند دیگری آن را جهانی سازی ببیند.


استاد جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد که در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها تلاش شود خانواده در کانون توجه باشد و به حاشیه رانده نشود نقش زنان هم به عنوان مادر و هم به عنوان فعالان اجتماعی در جامعه حفظ شودو زمینه های برای فعالیت فعال زنان در اجتماع فراهم شود.


او در پایان ضمن اشاره به ضرورت باز اندیشی در مفهوم «مدرنتیه» گفت: بنای ما این است که با برگزاری این همایش بتوانیم در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های دولت و مسئولان کشور موثر بوده و راهکارهایی و پشنهاداتی ارائه کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار