۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۴۸۶۱

به گزارش عطنا به نقل از فارس، محمد اخباری اظهار داشت: در اردیبهشت‌ماه امسال نیز شورای نظارت دانشگاه علمی کاربردی تشکیل و در مورد ادامه فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور تصمیم‌گیری خواهد شد و دانشگاه‌هایی که نتوانند امتیاز لازم را کسب کنند فعالیتشان متوقف یا محدود می‌شود.


وی در ارتباط با بازنگری فعالیت مدرسان دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد:‌ مدرسان این دانشگاه باید در جهت مهارت‌افزایی دانشجویان فعالیت کنند چرا که 60 درصد دروس دانشگاه علمی کاربردی در نظام مهارتی انجام می‌گیرد و مدرسان این نظام باید تجربه کافی در رشته‌ای که تدریس می‌کنند داشته باشند.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد:‌ برای بررسی فعالیت مدرسان 3 شاخص صلاحیت عمومی، صلاحیت علمی و صلاحیت مهارت حرفه‌ای در نظر گرفتیم که اگر نمره لازم را در این شاخص‌ها کسب نکنند کد فعالیت آنان غیرفعال خواهد شد.


اخباری گفت: تاکنون بازنگری فعالیت 45 هزار مدرس از بین 60 هزار مدرس دانشگاه علمی کاربردی انجام‌شده و کد فعالیت 18 هزار نفر غیرفعال شده است.


وی در مورد رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی در کشور نیز بیان داشت:‌ برای بررسی فعالیت مراکز نیز 256 شاخص در نظر گرفتیم و مقرر شده خود دانشگاه‌های فرم خود اظهاری را ارائه دهند و در واقع یک نوع راستی آزمایی انجام می‌گیرد و بر اساس این راستی آزمایی نتایج اعلام خواهد شد.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد:‌ برای دانشگاه علمی کاربردی 9 شاخص کلی شامل مدرس، کارگاه، فعالیت فرهنگی، اداری، آموزشی، مدیریتی، پژوهشی، در جوار محیط کار بودن و نیاز بازار کار می‌شود.


اخباری بابیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی تقاضامحور است اظهار داشت: این دانشگاه پاسخگو و محصول محور است و به دنبال تبدیل نیاز روز بازار به رشته و دوره است.


وی گفت: 450 هزار نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی داریم که 65 درصد در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی در 800 رشته مصوب مشغول به تحصیل هستند.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان داشت: این دانشگاه 3 هزار و 200 شغل را پوشش می‌دهد و 45 هزار مدرس در یک هزار مرکز علمی کاربردی در کشور مشغول فعالیت هستند و تاکنون یک‌میلیون و 200 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و 78 درصد از این تعداد و 40 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند.


اخباری گفت: در تلاش هستیم تا مدرک‌گرایی را به حداقل برسانیم و در برنامه ششم توسعه به دنبال برگزاری دوره‌های پودمانی هستیم که به مدرک منجر نمی‌شود بلکه فارغ‌التحصیلان با گواهی که دریافت می‌کنند وارد بازار کار خواهند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار