۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۴۵۸۴

به گزارش عطنا به نقل از مهر، محمد نوری امیری، در خصوص نفوذ علوم انسانی در افزایش و بهره وری تولیدات بنگاهها در طرح های مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم گفت: ما همواره در تلاش هستیم که ارتباط دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم و در همین راستا جلساتی  تعاملی با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم داشته ایم.


وی با بیان اینکه در این جلسات در خصوص حضور اساتید در دوره های فرصت مطالعاتی داخلی و پسادکتری صنعتی حوزه علوم انسانی مباحثی مطرح شد، اظهار داشت: علوم انسانی در بسیاری از زمینه ها از جمله مدیریت، مباحث مالی و .... نظراتی دارد به همین دلیل بنا را بر گسترده کردن  فضای این علم در صنعت قرار دادیم.


به گفته نوری امیری، در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازهای خود در حوزه علوم انسانی ( در بنگاهها) را به وزارت علوم اعلام کرده تا با حضور اساتید در دوره های پسا دکترای حوزه علوم انسانی، این نیازها بر طرف شود.


وی گفت: بر این اساس، سال ۹۴ سال پایه برای حضور اساتید در دوره فرصت مطالعاتی داخل کشور بود.


نوری امیری با بیان اینکه تا کنون ۲۰ استاد در دوره های فرصت مطالعاتی حوزه علوم انسانی و رشته های مرتبط با صنعت شرکت کرده اند، عنوان کرد: در حال حاضر فضا برای فعالیت در حوزه علوم انسانی بیشتر شده است و امیدواریم با هماهنگی هایی که بین وزارت علوم، وزارت صنعت و بنگاهها انجام شده است، در سال ۹۵ تعداد بیشتری از اساتید علوم انسانی در دوره های فرصت مطالعاتی و پسادکتری صنعتی شرکت کنند.


مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در قالب همکاری وزارت علوم با وزارت صنعت، نیاز بنگاهها به وزارت علوم اعلام می شود و از سوی دیگر از دانشگاههای استان های کشور اساتید معرفی می شوند تا در نهایت آنها در طرح های پسا دکترا و فرصت مطالعاتی شرکت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار