۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۴۲۷۰

canada2


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی در روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، با شعار "هر گردشگر یک سفیر صلح" و اهدای گل، به استقبال گردشگران داخلی و  خارجی می‌روند.


در این راستا 29 فروردین هر سال، روز بین‏المللی یادمان‏ها و محوطه‏های تاریخی (IDMS) نام‏گذاری شده است. هدف از تعیین چنین روزی، جلب توجه جهانی به حفظ بناهای تاریخی به عنوان میراث فرهنگی بشری و "گرامی‏داشت تنوع این میراث" است.


قرار است در این روز (29 فروردین 1395) از پوستر همایش "گردشگری و صلح در آینه میراث جهانی" که روز 29 اردیبهشت‌ماه همزمان با "هفته میراث فرهنگی" برگزار می‌شود، رونمایی شود.


همچنین کبوترهایی به عنوان نماد صلح، در مجموعه جهانی کاخ گلستان در روز جهانی یادمان‏ها و محوطه‌های تاریخی رها خواهند شد. اهدای بروشورهایی به زبان انگلیسی از 19 اثر ثبت شده‌ی ایران در فهرست آثار جهانی به گردشگران به انگیزه‌ تشویق آن‌ها برای دیدن این جاذبه‌ها از دیگر اقداماتی است که توسط دانشجویان گردشگری در روز 29 فروردین‌ماه انجام می‌شود.


بنری سفید برای کمپین "مخالفت با یادگاری‌نویسی روی بناهای تاریخی" در این مجموعه نصب خواهد شد تا گردشگران نظرات خود را درباره‌ی این حرکت فرهنگی که به منظور مقابله با وندالیسم و تخریب میراث فرهنگی صورت گرفته است، بیان کنند.


این برنامه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، مجموعه جهانی کاخ گلستان و ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار