۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۴۱۲۸

t0111---SALIMI223.


در جریان همایش بین المللی «گفتگوی فرهنگی ایران و روسیه» که با حضور دانشگاه علامه طباطبائی در سن پترزبورگ برگزار شد، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نامه ای ضمن قدردانی از دانشگاه میزبان، از رئیس این دانشگاه، استادان و پژوهشگران ارجمند روسیه به ویژه در دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ دعوت کرد تا در سال آینده در دومین نشست سالانه "گفتگوی فرهنگی ایران و روسیه" در تهران به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی شرکت نمایند.


به گزارش عطنا، به نقل از دیدبان روسیه، متن این نامه که توسط دکتر ماندانا تیشه یار، مدیر مرکز همکاری‌‌‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی قرائت شد، به شرح زیر می باشد:



«جناب پروفسور الکساندر زاپسوتسکی

ریاست محترم دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه سن پترزبورگ، هزاران سال است که در حوزه تمدن ایرانی، آغاز فصل بهار و بیداری طبیعت جشن گرفته می شود. امیدوارم این نوروز برایتان شادی و تن درستی به همراه آورد.
بسیار خرسندم که دیدار با جنابعالی در ماه خرداد سال 1394 به برگزاری نخستین همایش مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ در فروردین ماه 1395 انجامیده است. موضوع بررسی "روابط فرهنگی ایران و روسیه" که در آن نشست مورد توافق طرفین قرار گرفت. امروزه با آغاز دوران نوینی از روابط میان دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می توانید در شناخت هر چه بهتر ایرانیان و مردمان روس از یکدیگر مفید واقع شود. این شناخت می تواند زمینه ساز همکاری های گسترده تر میان دو کشور همسایه شود.
از اینکه میزبان هیئت عالی رتبه استادان و پژوهشگران ایرانی در حوزه مطالعات روسیه در دانشگاه خود هستید، سپاسگزارم و از جنابعالی و استادان و پژوهشگران ارجمند روسیه به ویژه در دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ دعوت می کنم تا در سال آینده در دومین نشست سالانه "گفتگوی فرهنگی ایران و روسیه" در تهران به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی شرکت نمایند.
برای جنابعالی، همکاران محترمتان و همه استادان و دانشجویان ایرانی و روس شرکت کننده در این همایش آرزوی موفقیت دارم».



شایان ذکر است همایش «گفتگوی فرهنگی ایران و روسیه» در سطح دانشگاهی فروردین سال جاری در دانشگاه سن پترزورگ روسیه برگزار شد که در این همایش دانشگاه علامه طباطبائی نماینده دانشگاه های ایران در این کشور بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار