۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۴۰۹۳

13941113000182_PhotoAبه گزارش عطنا به نقل از فارس، یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست خبری در سازمان امور دانشجویان با اشاره به برنامه‌های این صندوق برای ارائه تسهیلات به دانشجویان در سال 95 گفت: بر اساس تفاهم با صندوق کارآفرینی امید سعی داریم وام‌های دانشجویی در سه حوزه وام ازدواج، اشتغال و ودیعه مسکن ارائه دهیم به طوری که این صندوق برای ودیعه مسکن 7.5 میلیون تومان به دانشجویان تهرانی ارائه می‌کند و صندوق کارآفرینی امید نیز همین میزان را می‌پردازد.


به گفته وی ارائه وام دانشجویی در کلان‌شهرها 6 میلیون تومان و در سایر شهرها 4 میلیون تومان است.


یزدان‌مهر اضافه کرد: همچنین با شهرداری برای مرمت و زیباسازی خوابگاه ها به نتیجه رسیدیم.


وی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان چند محور اساسی را برای برنامه‌های خود در سال 95 در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: تقویت درآمدزایی صندوق یکی از برنامه‌های ماست که سعی داریم از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها در این راستا استفاده کنیم و به این منظور دو قرارداد با دانشگاه پیام نور و فنی حرفه‌ای منعقد کردیم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: بهره‌گیری مؤثرتر از نهادهای عمومی از دیگر برنامه‌های ما است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز سعی داریم حمایت و مشارکت ویژه‌ای از شرکت های دانش‌بنیان داشته باشیم.


یزدان‌مهر گفت: بر این اساس سعی داریم فعالیت سرمایه‌‌گذاری‌ها را به سمت حمایت از شرکت ‌های دانش بنیان سوق دهیم که به این منظور حدود صد میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری صندوق اضافه می‌کنیم که سال گذشته 25 میلیارد تومان آن در هیأت امنا تصویب شد و امیدواریم امسال نیز 65 میلیارد تومان به تصویب برسد.


وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها و کمک به درآمدزایی آنها از برنامه‌های دیگر صندوق رفاه دانشجویان است، همچنین تمرکززدایی و حرکت به سمت کیفیت خدمات رفاهی دانشگاه‌ها و ورود بخش خصوصی به این سمت را در نظر داریم.


یزدان‌مهر همچنین از کمک به تأمین کالاهای اساسی دانشگاه‌ها و حمایت اقدامات مهارت محور دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و گفت: هدفمندی یارانه‌های دانشجویی و ارتقای فرهنگی صرفه‌جویی نیز در راستای کمک به رشد توسعه علمی کشور از دیگر برنامه‌های ماست.


وی همچنین از ارائه تسهیلات برای تشویق دانشجویان ایرانی غیربورس خارج کشور به تحصیل در دانشگاه‌های داخل خبر داد و گفت:‌ دانشجویان غیربورس برای حضور در دانشگاه‌های داخل باید شهریه پرداخت کنند که صندوق رفاه دانشجویان سعی دارد برای تشویق این دانشجویان به تحصیل در داخل کشور به آنها وام شهریه ارائه دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار