۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۳۷۳۷
همایش دو روزه روز فرهنگی ایران  در روسیه


همایش سالانه گفتگوهای فرهنگی میان ایران و روسیه در سطح دانشگاهی، امروز پنج شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۵ به مدت دو روز در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا و به نقل از ایلنا، این همایش که با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ در سن پترزبورگ برگزار خواهد شد، استادانی از دانشگاه‌های گوناگون ایران و روسیه را گردهم خواهد آورد تا درباره‌ی راه‌های افزایش شناخت و گفتگوی فرهنگی میان ایرانیان و روس‌ها به تبادل نظر بپردازند.


در این همایش دو روزه، نمایندگان وزارت امور خارجه روسیه، "مهدی سنایی" سفیر ایران و  "رضا ملکی" رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه و نیز "ویتالی نامکین" رئیس موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه نیز حضور خواهند داشت.


استادان و پژوهشگران ایرانی که در این همایش شرکت خواهند کرد و به سخنرانی خواهند پرداخت؛ عبارتند از:  عباسعلی وفایی، محمدباقر خرمشاد، بهرام امیراحمدیان، احمد گل محمدی، شهرام همت زاده، مهناز نوروزی، خدیجه مهدوی همپا، فریبا جباری، مهدی حسینی تقی آباد و ماندانا تیشه یار.


از روسیه نیز اعضای آکادمی فلسفه، انستیتو شرق شناسی روسیه، انستیتو مطالعات آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو، استادان دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ و شماری دیگر از استادان و اندیشمندان روس در این همایش شرکت خواهند کرد.


در حاشیه این همایش، به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه نمایشگاه کتاب‌های فارسی که به روسی ترجمه شده‌اند، برگزار خواهد شد.


همچنین دانشگاه علامه طباطبائی با اهدای یکصد جلد کتاب نوشته شده در حوزه علوم انسانی توسط استادان این دانشگاه به کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ، بخش کتاب‌های فارسی این کتابخانه را راه اندازی خواهد کرد.


نمایش فیلمی در معرفی ایران و نیز بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی در سن پترزبورگ از جمله دیگر برنامه‌های این همایش خواهند بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار