۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ۰۲:۲۶
کد خبر: ۳۳۴۳۲
salimi1

Salimi---Wide


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر حسین سلیمی، با اعلام این خبر و با بیان این که اولویت دانشگاه علامه طباطبایی در سال جاری تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف است، گفت: اولویت دانشگاه علامه طباطبائی در سال 95 تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه‌های عمرانی، علمی، آموزشی و پژوهشی است.


وی از اضافه شدن 30 هزار متر مربع بنای آموزشی جدید به دانشگاه علامه در سال 95 خبر داد و افزود: در سال 95 کتابخانه‌ دیجیتال در اختیار دانشجویان و اساتید دانشگاه علامه طباطبائی قرار می‌گیرد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه از راه‌اندازی اولین مرکز رشد و نوآوری در حوزه علوم انسانی خبر داد وافزود: اولین مرکز رشد ونوآوری علوم انسانی تا سه ماهه دوم سال 95 در یکی از ساختمان‌های دانشگاه علامه در سطح شهر، تأسیس خواهد شد که این مرکز می‌تواند زمینه شکل‌گیری اولین شرکت دانش بنیان در زمینه رشته‌های علوم انسانی باشد.


سلیمی ادامه داد: ساختمان مذکور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم تاسیس و درون این مرکز 30 شرکت دانش بنیان ثبت خواهند شدو این مرکز می‌تواند مدل جدیدی از فعالیت علمی و اشتغال‌زایی را در حوزه علوم انسانی رقم بزند.



اجرای طرح آموزش‌های مهارتی برای همه دانشجویان علامه


وی در ادامه با اشاره به طرح آموزش‌های مهارتی دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر دوره رسمی آموزشی و پژوهشی یک دوره مهارتی گذرانده و مدرک این دوره را اخذ می‌کنند. البته این طرح به طور آزمایشی در سال 94 اجرا شد که موفقیت‌آمیز بود، به همین دلیل در سال 95 هم دانشجویان جدید الورود و هم دانشجویان قدیمی همه مقاطع می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: برگزاری این دوره‌های مهارتی توسط دانشگاه علامه طباطبائی ممکن است در دفترچه کنکور نیز ذکر و به داوطلبان اطلاع‌رسانی ‌شود که علاوه بر گذراندن دوره‌های رسمی آموزشی و پژوهشی می‌توانند در دوره‌های مهارتی نیز شرکت کنند.



ارتباط دانشگاه علامه طباطبائی با دستگاه‌های اجرایی کشور


سلیمی از ارتباط دانشگاه علامه طباطبائی با دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد تا سقف 10 میلیارد تومان پروژه پژوهشی از طریق همکاری با دستگاه‌های اجرایی کشور انجام دهد. همچنین اصلاح نسبت استاد به دانشجو در برنامه‌های کاری دانشگاه قرار دارد و امیدواریم تا سال آینده نسبت استاد به دانشجو به کمتر از یک به 30 و به یک به 28 یا 29 برسد.




لزوم کاهش وابستگی مالی دانشگاه به دولت


وی در ادامه با اشاره به شعار سال 95 گفت: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند پیگیری چند برنامه اساسی است و نهاد دانشگاه باید از نظر اقتصادی به صورتی طراحی شود که از نظر مالی وابستگی کمتری به دولت داشته باشد و بتواند از منابع داخلی کسب درآمد کند.



همکاری دانشگاه علامه با شرکت مخابرات


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر ضرورت تشکیل شرکتهای دانش بنیان در حوزه علوم انسانی اظهار کرد: رشته‌های علوم انسانی می‌توانند یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا در کشور باشند. در همین راستا دانشگاه علامه طباطبائی پروژه‌ای با شرکت مخابرات در زمینه اینترنت اشیاء در حوزه آموزش در دست اجرا دارد که اگر این پروژه به سرانجام برسد تحولی بنیادی در حوزه آموزشی کشور ایجاد می‌شود و تعداد زیادی از محققین می‌توانند در این پروژه به کار گرفته شوند.


سلیمی با تاکید بر نقش نظریه پردازی در گسترش اقتصاد مقاومتی گفت: گسترش نظریه‌پردازی بر اساس مفاهیم بومی و مذهبی برای گسترش اقتصاد مقاومتی احتیاج به نظریه‌هایی دارد که متکی بر ارزش‌های بومی هستند زیرا شناخت ارزش‌های بومی و نظریه‌سازی برای آنها می‌تواند نگرش‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت کند. دانشگاه علامه طباطبایی مقام اول در حوزه نظریه‌پردازی در کشور را دارد و می‌تواند در این زمینه نقش بنیادی ایفا کند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پایان تاکید کرد: برای اجرای همه برنامه‌های مذکور نیازمند آرامش و سرزندگی در محیط آکادمیک هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار