۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ۰۲:۲۴
کد خبر: ۳۳۴۳۰

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر طه‌ هاشمی در دیدار نوروزی رئیس، هیئت رئیسه، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: سال جدید در آغاز و انجام آن متبرک به نام حضرت زهرا (س) است. از این رو امسال باید تلاش مضاعفی در جهت شناخت جایگاه حقیقی ایشان صورت گیرد.


دکتر‌ هاشمی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) نه تنها از آن جهت که دختر پیامبر بزرگ اسلام است، بلکه به دلیل جایگاه والا و مقام معنوی خود، نقش اساسی و بنیادی در فرهنگ، تمدن و اعتقادات اسلامی دارد.


طه‌ هاشمی با بیان اینکه باید در معرفی سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین تلاش کرد، اظهار داشت: متأسفانه گاهی جوانان به نادرستی به سمت الگوهای کاذب می‌روند که باید با معرفی هرچه بیشتر الگوهای اسلامی، جوانان را به مسیر درست هدایت کرد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به دعای تحویل سال اشاره کرد و گفت:‌ بخش پایانی دعای تحویل سال نو که به احسن الحال اشاره دارد، در حقیقت بیانگر سیر تکاملی انسان است. در تمام آموزه‌های اعتقادی ما، مسیری که مشخص شده، تغییر حال است.


وی با بیان اینکه تمامی انسانها نیاز به تحول و تکامل دارند، افزود: در روح روایات و آیات، هر نوع تحول به دو عامل بستگی دارد؛ یکی تنظیم مسیر در جهت خدا و دیگری خدمت به خلق خدا. هرکس به این دو توجه کند، با تغییر حال، به سمت تکامل حرکت می‌کند.


دکتر طه‌ هاشمی با اشاره به شعار سال 95 «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر این شعار بخواهد عملی شود، باید منبعث از شعور تمام جامعه باشد. وقتی بحث شعور به میان می‌آید، فرهنگ مطرح می‌شود. به این معنی که اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را به معنی واقعی محقق کنیم، نیاز به توسعه فرهنگی و فرهنگ‌سازی ضروری است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی به تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: دکتر میرزاده نیز همواره تأکید می‌کند که توسعه فرهنگی، مقدمه هر نوع توسعه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار