۱۰ فروردين ۱۳۹۵ ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۳۲۸۸

farhadi


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص درخواست دانشگاه‌های خوزستان برای اصلاح پایه بودجه، گفت: بودجه هر دانشگاه بر اساس سرانه و در قالب طرح آمایش سرزمین تعیین می‌شود.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، دکتر محمد فرهادی در این رابطه اظهار کرد: هر دانشگاهی باید برنامه راهبردی داشته باشد که در چارچوب سند آمایش سرزمین تدوین شود؛ دانشگاه‌ها باید مأموریت‌گرا شوند و رشته‌های مورد نیاز استان، منطقه و پس از آن در سطح ملی و بین‌المللی را ارائه دهند.


وی افزود: در دانشگاه‌های خوزستان برنامه‌های خوبی مطرح است و به ویژه دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در این چارچوب در حال توسعه است و برنامه‌های مطلوبی را برای آینده تدوین کرده است.


وزیر علوم، تحقیقات‌ و ‌فناوری تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان دانشگاه مادر و مرکزی باید نقش هماهنگ‌کننده بین دانشگاه‌های دیگر استان را داشته باشد.


فرهادی در پاسخ به این‌که آیا در دولت تدبیر و امید شاهد اصلاح پایه بودجه دانشگاه‌های خوزستان برای جبران عقب‌ماندگی‌های دوران جنگ خواهیم بود؟ گفت: بودجه‌ها بر اساس سرانه و در چارچوب طرح آمایش و رشته‌هایی که در مقاطع مختلف در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود، تخصیص داده می‌شود. تخصیص بودجه متمرکز برای تجهیز آزمایشگاه و توسعه امکانات است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار