۰۱ فروردين ۱۳۹۵ ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۲۹۱۳

دكتر محمد فرهادي ، وزير علوم ، تحقيقات و فناوري به مناسبت فرا رسيدن عيد نوروز و سال نو ، پيام تبريكي خطاب به دانشگاهیان و ایرانیان نخبه مقیم خارج از کشور صادر كرد.


farhadi


به گزارش عطنا، به نقل از روابط عمومي وزارت علوم  متن كامل پيام دكتر فرهادي بدين شرح است :


 ایرانیان سربلند، اساتید محترم، دانش پژوهان و دانشجویان مقیم خارج از کشور؛


نوروز باستانی این میراث ارزشی و گرانبهای ایران اسلامی را به شما ایرانیان عزیز و دانش پژوهان سرافراز ایرانی در سرتاسر جهان تبریک و تهنیت عرض نموده و برای شما آرزوی سربلندی دارم.


جوانان برومند کشورمان در جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه اخیر با تکیه بر توانمندی و ظرفیت های گسترده داخلی توانستند در مسیر علم و فناوری به موفقیت های چشمگیری دست یافته و با تحصیل حدود 5 میلیون دانشجو که حدود 800 هزار نفر آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعال می باشند، بزرگ ترین جریان علمی منطقه را پایه ریزی نمایند.


دستیابی به رتبه 16 جهانی براساس آمارهای ISI و SCOPOUS  ، کسب رتبه اول منطقه، ساخت ماهواره و ماهواره بر، ساخت ابر رایانه های پر قدرت، کسب الکتریسته از پسماندهای خانگی و... تنها گوشه ای از دستاوردهای میهن اسلامی مان به حساب می آید.


اینجانب اعتقاد دارم که جوانان سربلند ایرانی که قلب شان برای میهن و مردم دلاور این سرزمین می‌تپد، در هر جای این گیتی می توانند به این مردم خدمت کنند، چه از طریق انجام پروژه های مشترک، یا تدریس فشرده و کوتاه مدت در داخل کشور و یا راهنمایی و هدایت مشترک دانشجویان دوره دکتری و برقرار نمودن ارتباط موثر مابین دانشگاه های داخل و خارج از کشور.


آن دسته از ایرانیان سرافرازی که در شرکت های علم مبنا و در بخش تولید دانش به محصول فعال می باشند نیز می توانند با انتقال تجربیات خود به پارک ها و مراکز رشد برای سربلندی این مرز و بوم به کشور خود خدمت کنند.


بار دیگر بهار طبیعت و نوروز پیروز را به همه شما عزیزان تبریک عرض نموده و سلامت و سربلندی شما را از خداوند یکتا خواستارم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار