۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۲۰۷۷
Allame-Markazi---Daneshgah


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به امضای دکتر حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رسید.






تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با هدف اتخاذ سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مؤثر و کارآمد در خصوص حل مشکلات داخلی و بین‌المللی و با هدف ارتقای سطح علمی و دانش کیفی و فراهم سازی زمینه‌های تبادل اطلاعات دو جانبه، 25 اسفند ماه به امضای دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رسید.


در نشست مشترکی که به این منظور در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر سلیمی در سخنانی با اشاره به توان و ظرفیت های دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور اظهار داشت: بسیار مایه مباهات است که زمینه ارتباط پژوهشی را با مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات آن فراهم شده است.


وی افزود: امیدواریم براساس این تفاهم نامه همکاری بتوانیم زمینه‌های لازم را برای استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگاه در هدایت و انجام پژوهش‌های کاربردی و مساله محور فراهم کنیم.


دکتر سلیمی سپس با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه برای ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و ارائه بسته‌های پیشنهادی با نگاه کاربردی و حل مساله در طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: حرکتی را همکاران من در دانشگاه از چند ماه پیش آغاز کردند که طی آن، نشست‌هایی با مسوولین اجرایی در حوزه‌های مختلف اجرایی دولتی و خصوصی آغاز کرده‌اند که براساس آن بین حوزه اجرا و علم رابطه‌ای را برقرار کنند.


وی افزود: خوشبختانه این نشست‌ها در برخی موارد به ارائه پیشنهادات و خط مش‌های کاربردی منجر شده که به دولت اعلام گردیده است.


رییس دانشگاه علامه گفت: در حوزه اقتصادی خروج از رکود تورمی، در حوزه سیاست خارجی در مورد سیاست خارجی خاورمیانه‌ای، در حوزه تربیتی، ارائه سیاست‌هایی در پیشگیری از اعتیاد و نیز در حوزه آموزشی، برنامه ریزی در آموزش وپرورش نشست های علمی و اجرایی بسیار سودمندی در دانشگاه انجام شده و در برخی موارد نتایج آن در قالب گزارش هایی به مراجع ذیربط منعکس شده است.


دکتر سلیمی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک از طریق ارتباط بیشتر با قانونگذاران بخشی از دانشی که در دانشگاه تولید می‌شود در خدمت قانونگذاری کشور قرار گیرد و دانشگاه در این عرصه نیز رسالت خود را به انجام رساند.


همچنین در این نشست دکتر کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کار پژوهشی اصولی و هدفمند را نیاز امروز کشور دانست و اظهار داشت: برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در بخش‌های مختلف کشور نیازمند بررسی کارشناسی و کار پژوهشی است تا فرایند انجام یک کار از ابتدا تا انتها براساس مبانی متقن به پیش رود.


وی با اشاره به نقش محوری و سازنده دانشگاه‌ها در حل مسائل و معضلات و ارائه راه کارهای علمی در این زمینه افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس جهت ارائه مشورت به نمایندگان مردم و انجام پژوهش پارلمانی به دنبال همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی است و ما معتقدیم این مرکز می‌تواند محل اتصال مراکز پژوهشی باشد تا در نهایت با تهیه و تدوین گزارش‌هایی دقیق و کارشناسانه بتواند در زمینه سیاستگذاری و تصمیم‌گیری نظر خود را به مسئولان و دستگاه‌های مختلف ارائه کند.


دکتر جلالی، با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی میان مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر دستگاه‌ها، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش دارد تا با امضای تفاهم نامه‌های همکاری مشترک با سایر مراکز علمی از ظرفیت علمی و پژوهشی آنها استفاده نماید.


وی افزود: تهیه و تدوین گزارش‌های مطلوب با پشتوانه علمی و کار کارشناسی می‌تواند زمینه‌ سیاستگذاری مطلوب را پدید آورد.


رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد تا این نشست و امضای این تفاهم نامه زمینه‌ساز همکاری بیشتر با دانشگاه علامه طباطبائی را پدید آورد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار