۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۱۶۷۲

shakiba


شهرام شکیبا طنز نویس و داور بخش نهایی جشنواره نشریات دانشجویی سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در خصوص وضعیت طنز مکتوب در کشور اظهار داشت:  با توجه به اتفاقاتی که به‌خصوص در دوسال گذشته رخ داده، تعداد ستون‌های طنز در روزنامه‌ها و مجله‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. این معیار سنجشی است تا به خوبی توان ارزیابی وضعیت طنز مکتوب ایران را ارزیابی کنیم.


وی افزود: طنزپردازان خوب و زیادی شروع به نوشتن کرده‌اند ولی هنوز جای نشریات تخصصی طنز خالی است. دو نشریه مشغول فعالیت هستند اما نشریه‌ای با فراگیری گل آقا هنوز نداریم. ما نیازمند نشریات فراگیر طنز هستیم در این صورت است که بضاعت طنز ما بیش‌تر شناخته می‌شود و راحت‌تر به‌دست می‌آید.


شکیبا اظهار داشت: افراد توانمند زیادی در این حوزه وجود دارند و باید شناسایی شوند مانند گنجی که باید از زیر خاک در بیاوریم. آدرس موجود است، نقشه گنج فراهم است و باید آن را از دل خاک در بیاوریم.


داور بخش طنز جشنواره نشریات دانشجویی در خصوص آثار دانشجویان گفت: آثار کیفیت مطلوب و خوبی داشتند و دانشجویان فضای جدیدی در کار خود پدید آوردند. فکر می‌کنم نسل جدیدی از طنز نویسان در راه هستند که دقیق‌تر و ریزتر از گذشته به مقوله طنز نگاه می‌کنند. نکته سنجی این دانشجویان در کنار مطالعه عمیق و دقیق و افزایش دانسته‌های ادبی آینده خوبی برای طنز رقم خواهد زد و همین دانشجویان شگفتی ساز و تحول دهنده خواهند بود.


وی با بیان این نکته که دانشجویان باید بیشتر با ادبیات و پیشینه زبان فارسی آشنا شوند اظهار داشت: ذوق و تکنیک خوبی در دانشجویان مشاهده می‌شود و ضعف در شناخت زبان نیز بعضاً نمایان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار