۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ۲۰:۳۹
کد خبر: ۳۱۵۴۷
635864611277089426

احمدی در نشست خبری همایش مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد گفت: در سال گذشته گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان 1800میلیارد تومان و به اندازه 13 برابر سرمایه‌‌گذاری دولت بوده است.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در سال گذشته گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان 1800میلیارد تومان بوده است و با توجه به اینکه کل اعتبارت پارک‌های علم وفناوری 134میلیارد تومان بوده است. این امر نشان از بازدهی مالی این شرکت به اندازه 13برابر سرمایه‌گذاری دولت است.


دکتر وحید احمدی در نشست مطبوعاتی چهاردهمین همایش مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس (جزیره قشم) افزود: در دو سال اخیر این شرکت‌ها افزون بر 85میلیون دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان داشته‌اند.


او ادامه داد: در صورت تحقق برنامه‌ریزی‌ها، در سال آتی با افزایش حدود 70 تا 80درصدی اعتبارات پارک‌های علم و فناوری، اعتبارات دولتی این پارک‌ها از هزار و 300میلیون ریال در سال جاری به حدود 2هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.


او از فعالیت 167 مرکز رشد و 37 پارک علم و فناوری در سراسر کشور خبر داد و افزود: یک پارک علم و فناوری دیگر نیز به زودی به جمع این پارک‌ها اضافه می‌شود. با تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، زمینه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود و برای دستیابی به این مهم، رویکرد همگرایی، هماهنگی و شبکه‌ای کار کردن پارک‌ها و مراکز رشد را تقویت می‌کنیم.


او تاکید کرد بی‌شک پس از اجرای برجام زمینه بهتری برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری فراهم شده و در این چارچوب ارتباطات منطقه ای در حال تقویت است.


احمدی بررسی مشکلات و خلاهای قانونی شرکت‌های دانش‌بنیان در دو سال اخیر را از اولویت‌های اصلی وزارت علوم خواند و گفت: تقویت همکاری صندوق‌های مالی و بانک‌ها برای ارایه تسهیلات مناسب به این شرکت‌ها و تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها به عنوان محلی برای ورود نیروهای جدید به این مراکز از دیگر دستاوردهای اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم به شمار می‌رود.


معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری به دلیل ظرفیت‌های بالا و نگاه تجاری به مقوله فناوری‌های نوین، بسیار مورد توجه و اطمینان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند.


دبیر کل شورای عالی عتف یادآوری کرد در همین چارچوب پس از اجرایی شدن برجام، مذاکراتی با کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا انجام شده است و خبر داد وزارت علوم در حال بسترسازی برای استقرار شرکت‌های خارجی در پارک‌های علم و فناوری داخلی هستیم.


احمدی گفت: در این زمینه، دولت تدبیر و امید تلاش دارد برخلاف گذشته، فقط واردکننده فناوری از سایر کشورها نباشد و فرایند انتقال و بومی‌سازی این گونه فناوری‌ها نیز صورت گیرد. بی‌شک برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند تا به اشتغال پایدار و تولید صادرات‌محور دست یابیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار