۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۱۲۳۸

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر محمد فرهادی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور در سال آینده، گفت: خوشبختانه علاوه بر تدوین سیاست‌های توسعه علم و فناوری کشور در جهت چارچوب‌های نقشه جامع علمی کشور توانسته‌ایم طرح آمایش آموزش عالی وزارت علوم را هم جهت تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کنیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ادامه داد: در حال حاضر وزارت علوم ضمن تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و طرح‌های کلان کشور، در تلاش است تا تمامی برنامه‌ها و همکاری‌های علمی بین‌المللی را به صورت عملی دنبال کند.


وی به پایگاه اطلاعاتی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این راستا تاکنون توانسته‌ایم پنج منطقه آزاد علم و فناوری را به تصویب برسانیم و سعی داریم پارک‌های علم و فناوری را در جهت چارچوب‌های نقشه جامع علمی کشور گسترش دهیم.


دکتر فرهادی در ادامه به چگونگی هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک تشکیلات حاکمیت قانونی است و شورای عالی عتف با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی، تعیین اعتبارات مربوط به تحقیق و فناوری، شاهراه علم و فناوری در کشور محسوب می‌شود.


وی همچنین تصریح کرد: شورای عالی عتف بهترین مرجع جهت هماهنگی تمامی دستگاه‌ها در حوزه علم و فناوری در قالب سند چشم‌انداز 1404، نقشه جامع علمی کشور و هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی توسعه علم و فناوری مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار