۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۸۷

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ضرورت توجه به بهداشت و سلامت روان دختران دانشجو گفت: انسان موجود پیچیده‌ای است و حیات انسان دارای ابعاد مختلفی است که یکی از این ابعاد نیز سلامت و به خصوص سلامت روان است.
وی با بیان اینکه سلامت روان به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد، اظهار داشت: سلامت روان نقش مهمی در تضمین پویایی و کارآمدی جامعه دارد ولی در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر که جامعه ما درحال گذران دوره پرشتابی است، هر بخش جامعه به لحاظ ساختاری تحول‌پذیر باشد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: دانشجویان ما چالش‌ها و تعارضات مختلفی مانند دوری از خانواده، اتمام دوره نوجوانی و فشارهای تحصیلی را دارند و در شرایط آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند. به خصوص دانشجویان دختر که به دلیل ویژگی‌های جنسیتی و با وابستگی بیشتر به خانواده بیشتر از پسران در معرض تعارضات هستند و اگر از این موضوع غفلت کنیم نظام‌آموزشی و همچنین نظام اجتماعی ما ضربه می‌بیند.
مولاوردی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دراین زمینه باید راهبردی باشد و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به دلیل جایگاه ستادی خود با طراحی سیاست‌های اجرایی فرابخشی در این زمینه نیز سه محور را پیرامون بهبود وضعیت سلامت، ارتقای سطح سواد سلامت و سرمایه‌‌گذاری در کاهش خطرات تدوین کرده است.
وی گفت: راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده با امکان مشاوره‌های تخصصی، تدوین برنامه‌های آموزشی، مشارکت در برگزاری میزگردها، راه‌اندازی کارگروه‌های بهداشت، سلامت و محیط زیست و همچنین تدوین گزارش ملی وضعیت سلامت زنان و خانواده از برنامه‌ریزی‌های این معاونت است.
وی افزود: همچنین علاوه بر پیگیری تصویب سند ملی امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی تفاهم‌نامه‌های متعددی را با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم که یک یاز این تفاهم‌نامه‌ها تفاهم‌نامه با وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری پیرامون ترویج سبک زندگی سالم است.
مولاوردی عنوان کرد: سند برنامه ششم توسعه نیز قرار است از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود و فقط لایحه برنامه از سوی مجلس تصویب می‌شود که در این سند نیز به سلامت روان دختران دانشجو تاکید کردیم.
به گفته وی همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور با دانشگاه تهران برای بررسی مشکلات وضعیت دختران در خوابگاه‌ها و تدوین برنامه عملیاتی برای حل مشکلات منعقد شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار