۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۸

معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شناسنامه‌دار شدن خوابگاه‌های دانشجویی در سراسر کشور خبر داد.




 به گزارش عطنا به نقل از فارس،سید فردین تقی‌زاده، صبح امروز در دومین نشست شورای معاونان دانشجویی و مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های منطقه 7 کشور به میزبانی دانشگاه یزد با اشاره به سیاست تمرکززدایی وزارت علوم در برنامه‌های دانشگاه‌ها اظهار داشت: در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها دانشگاه‌ها در سراسر کشور دخیل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث تغذیه دانشجویی بیان کرد: با توجه به اینکه از سال قبل بودجه مربوط به تغذیه دانشجویی در سرفصل سایر بودجه‌ها قرار گرفت، مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد که به دنبال ایجاد راهکاری برای رفع این مشکلات هستیم.

تقی‌زاده تاکید کرد: بودجه تغذیه دانشجویی حساس است و باید تخصیص 100 درصدی قرار گیرد و امیدواریم تغذیه دانشجویی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی صندوق رفاه در مورد تغذیه دانشجویی خاطرنشان کرد: در این فرآیند کل یارانه غذا از طریق صندوق رفاه به صورت تسهیلات در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد تا دانشجو خود این بودجه را مدیریت کرده و از غذاهای موجود در دانشگاه با قیمت‌های مختلف استفاده کند.

وی تصریح کرد: البته این طرح هنوز به تصویب نرسیده اما در صورت تصویب بخشی از مشکلات حوزه تغذیه دانشجویی را برطرف خواهد کرد.

تقی‌زادهبا بیان اینکه در زمینه خوابگاه‌ها نیز اقداماتی آغاز شده و در تلاش برای شناسنامه‌دار کردن خوابگاه‌ها هستیم تا از این طریق علاوه بر رفع مشکلات، برخی تسهیلات نیز فراهم شود،عنوان کرد: تا چند سال قبل آمار خوابگاه‌ها برای دریافت یارانه صبحانه بیشتر از میزانی که بود اعلام می‌شد که این آمارها زمان پرداخت شهریه با مشکل مواجه می‌شد زیرا شهریه‌ها با آمار اعلام شده همخوانی نداشت.

وی بیان کرد: اکنون کارگروهی در صندوق رفاه شکل گرفته تا کل خوابگاه‌های دانشجویی در سراسر کشور شناسایی‌، درجه‌بندی و شناسنامه‌دار شوند که درجه‌بندی آنها نیز بر اساس امکانات صورت می‌گیرد و پس از شناسنامه‌دار شدن، هزینه اجاره بها بر اساس درجه‌بندی تعیین می‌شود در حالی که اکنون بر اساس ظرفیت خوابگاه‌ها مشخص می‌شود.

معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از این نشست به بیان مسائل و مشکلات موجود در زمینه پرداخت وام‌های دانشجویی پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر میزان تقاضای وام‌های دانشجویی 250میلیارد تومان برای شهریه و 50میلیارد تومان نیز برای موارد متفرقه است در حالی که مبلغ در اختیار صندوق رفاه 270میلیارد تومان به شرط تخصیص 90 درصدی است.

وی تصریح کرد: میزان تخصیص تاکنون 62 درصد اعلام شده اما باید به دنبال راه حلی باشیم تا مبلغی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و پرداخت می‌شود بر اساس تخصیص 90 درصدی باشد.

تقی‌زاده همچنین در مورد تسویه حساب دانشجویان نیز بیان کرد: معاونان دانشجویی در جلسات خود با معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی اعلام کنند که دانشنامه اصلی دانشجویان حتما بعد از تسویه حساب با صندوق رفاه به آنها تحویل داده شود تا از مشکلاتی که در این مسیر ایجاد می‌شود،‌ پیشگیری شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار