۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۰۹۵۲
10

صبح امروز چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران، به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.


به گزارش عطنا، افتتاحیه چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر در سالن تربیت بدنی دانشگاه علامه برگزار شد. در این مراسم دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر ریاضی مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، دکتر حسینی، سرپرست دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، دکتر مرتضی نورمحمدی مدیر دفتر دانشجویان شاهد و ایثاگر دانشگاه علامه طباطبائی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علامه، مدیران و معاونین دانشکده ها و دانشگاه های تهران، حضور داشتند.


olapiad shahed (6)


گفتنی است جواد خیابانی، گزارشگر و مجری مطرح ورزشی مسئولیت اجرای این برنامه را بر عهده داشت. حضور چهره شاخص ورزش ایران حمید استیلی در کنار دانشجویان از اتفاقات جالب این مراسم بود. در قسمتی از برنامه، ورزشکاران باستانی جانباز و معلول به اجرای برنامه پرداختند. این ورزشکاران که معلولیت جسمی مانع از تلاش آن‌ها برای پیشرفت در ورزش نشده است با قوت و زیبایی هرچه تمام‌تر حرکات نمایشی خود را به اجرا درآوردند که با تشویق حضار همراه بود.


مرتضی نور محمدی مدیر دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه، در خصوص برگزاری المپیاد گفت: بعد از 5 سال وقفه شاهد برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی هستیم. این برنامه بهانه‌ای است تا دانشجویان شاهد و ایثارگر در کنار هم جمع و احساس عزتمندی را در خود پرورش دهند.


olapiad shahed (45)


وی با بیان این نکته که دانشجویان 12 دانشگاه در 6 رشته ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند افزود: این جشنواره در مدت زمان کمی برنامه‌ریزی شد و دانشگاه علامه این جسارت را به خرج داد تا میزبانی را برعهده گیرد و مطمئناً این موضوع به توجه ویژه رئیس دانشگاه به دانشجویان شاهد و ایثارگر است.


در ادامه مراسم افتتاحیه، گروه ورزش‌های هنری دقایقی به اجرای برنامه نمایشی طناب‌زنی و حلقه پرداختند. نکته جالب توجه در اجرای این گروه، حضور ورزشکاران 4 ساله در بین تیم بود که باعث تعجب حضار شد.


دکتر ریاضی در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دانشجویان شایسته نام دانشگاه‌های بزرگ خود هستند و امید، شادی و نشاط در همین نوع برنامه‌ها به دست می‌آید. از دانشگاه علامه طباطبائی که مسئولیت برگزاری این المپیاد را برعهده گرفت سپاسگزارم و سربلندی و پیروزی در این رقابت را برای شما دانشجویان آرزو می‌کنم.


olapiad shahed (20)


پس از سخنرانی دکتر ریاضی، فیلم زندگی‌نامه شهید رفیعی که از شهدای والا مقام دانشگاه علامه است در چند دقیقه پخش شد. شهید رفیعی که استاد دانشگاه علامه بود به دلیل شدت جراحت و تحمل چندین سال درد و رنج جسمی که از دوره جنگ تحمیلی او را همراهی می کرد، در روز عرفه چند سال قبل، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.


پس از پخش این مستند، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی قبل از رژه ورزشکاران، با ایراد سخنانی رسماً چهارمین المپیاد ورزشی شاهد و ایثارگر را آغاز کرد. سلیمی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه علامه به خود می‌بالد که میزبان کسانی است که اهل ورزش و علم و همچنین از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگزان هستند.


olapiad shahed (29)


وی افزود: برای ما جای خوشحالی است که از پایتخت شریف دانایی و با حضور شما مسئولین وزارت علوم و دانشگاه‌ها این المپیاد را افتتاح کنیم. با احترام، رسماً آغاز این برنامه را اعلام و برای ورزشکاران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.


در پایان مراسم دانشجوی نمونه کشور، محقق، نویسنده و مترجم کتاب و فرزند شهید دهقان کار، ایوب دهقان کار مشعل مسابقات را روشن کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار