۰۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۲۲
sokhanrani (10)

sokhanrani (6)جلسه «بازگشت به مجلس» با حضور محمدعلی وکیلی، سهیلاجلودارزاده، پروانه مافی و سمانه ذولقدر، در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.



به گزارش عطنا، این برنامه با هماهنگی انجمن اسلامی دانشگاه و با هدف آشنایی دانشجویان با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.


سهیلا جلودار زاده نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و عضو لیست نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در ابتدا عنوان کرد: زمان دانشجویی من هم در سال 54، کشور، آبستن یک تحول و انقلاب بود. دانشجویان خواستار فهمیدن بودند و به دلیل فراهم نبودن شرایط مناسب مجبور می شدند که به فضای امن پناه ببرند.


جلودار زاده افزود: این کشور برای رسیدن به نظام اسلامی خون دل های زیادی خورده است. شهادت‌هایی که قبل و بعد از انقلاب رخ داد بسیار تاثیرگذار بوده و گواهی بر این مدعاست. شهید بهشتی که توسط انسان هایی که تحلیل درست از سیاست نداشتند به همراه یارانش شهید شدند. همه ی مردم برای ایجاد یک دولت و سرزمین خوب دفاع کردند.


بهروز نعمتی، سخنگوی هییت رییسه مجلس، نایب رییس فراکسیون رهروان ولایت و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص ائتلاف حامیان دولت و اصلاح طلبان گفت: دکتر محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری، درس بزرگی به سیاست‌مداران دادند که می توان از حق خود گذشت تا به مملکت خدمت کرد. راه نجات، باهم بودن است. دست به دست هم دهیم و یک مجلس ضد دلواپسی داشته باشیم.


نعمتی ادامه داد: مشکلات زیادی مانند بیکاری، رکود و اعتیاد در بین جوانان وجود دارد. این کنار هم بودن ظرفیت خوبی را به وجود آورده تا دوباره دانشجویان شگفتی بیافرینند. برجام دو به دست جوانان ایران اسلامی است.


پروانه مافی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در رابطه با نگاه مجلس به دانشجو اظهار داشت: مجلس آینده باید قانون گذار باشد و به دنبال گرفتن حق دانشجویان باشد. قانون باید نهادینه شود تا با تغییر دولت، روند استراتژی ها تغییر نکند.


وی با تاکید بر اهمیت حضور زنان در جامعه گفت: شرایط باید به سمتی پیش رود تا زنان، بعد از فراغت از تحصیل، متناسب با تخصص خود وارد بازار کار شوند.


مافی در رابطه با تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اظهار داشت: ما در دوره انقلاب با امام خمینی دوره دانشجویی خود را آغاز کردیم.حدود سال 59 آمدند در دانشگاه ها دیوار کشیدند و حتی در برخی دانشگاه ها دیوارها تا نیمه کشیده شد.این موضوع که به اطلاع امام(ره) رسید، عصبانی شده و دستور تخریب این دیوارها را دادند. در ارکان دینی و عقیدتی ما این تفکیک ها معنا دار نیست.


سمانه ذولقدر و محمدعلی وکیلی از دیگر سخنرانان برنامه بودند و دکتر علی مطهری به دلیل تلاقی زمانی برنامه ها نتوانست حضور یابد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار