۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۱۵۹
نشست تاثیر کرونا بر گروه‌های آسیب‌پذیر
نشست تاثیر کرونا بر گروه های آسیب پذیر و ارایه خدمات اجتماعی برگزار شد.

به گزارش عطنا، گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت هفته پژوهش و براساس رسالت و مسئولیت اجتماعی  و حرفه ای (مطالبه گری و حمایت از اقشار آسیب پذیر) خود نشست مجازی با عنوان تاثیر کرونا بر گروه های آسیب پذیر و ارایه خدمات اجتماعی برگزار کرد.

نشست تاثیر کرونا بر گروه‌های آسیب‌پذیر


سخنرانان این نشست منصور فتحی، استادیار گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، مرضیه قرائت خیابان، استادیار گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، محمد زاهدی اصل، استاد تمام مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ابوالفضل پرپنچی، مدیر کل کمیته امداد امام و خانم ارشد پیشکسوت مددکاری اجتماعی و فعال حوزه زنان و کودکان در سازمان‌های غیر دولتی به مدت حدود سه ساعت به ارایه دیدگاه‌های خود در زمینه تاثیر کرونا بر گروه های آسیب پذیر و ارایه خدمات اجتماعی پرداختند.

به گفته منصور فتحی، دبیر این نشست، محور اصلی بحث استادان و پیشکسوتان مددکاری اجتماعی بر ضرورت تدوین برنامه جامع و اتخاذ رویکرد یکپارچه در حمایت از گروه‌های آسیب پذیر، استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد و خيريه‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان در سیاستگذاری‌های رفاهی و اجتماعی، تقویت بخش مشاوره‌های آنلاین، افزایش حمایت‌های اجتماعی، تشکیل بانک اطلاعات جامع گروه‌های آسیب پذیر و ارایه مداخلات مددکاری اجتماعی برای گروه‌های آسیب پذیر و آسیب دیده از کرونا بود.

مدیران ارشد دو سازمان رفاهی و حمایتی (سازمان بهزیستی و کمیته امداد) ضمن تشریح فعالیت‌ها و نحوه ارایه خدمات به مددجویان در دوره کرونا به محدودیت‌ها و چالش‌های خود در این زمینه پرداختند.

در پایان این نشست که با مشارکت بیش از 100 نفر و همراه با پرسش و پاسخ، برگزار شد، بر تعامل بیشتر و برگزاری مستمر نشست‌های تخصصی با مشارکت گروه مددکاری اجتماعی و سازمان‌های حمایتی و رفاهی به منظور تدوین دستورالعمل‌های نحوه ارایه خدمات مناسب و حرفه‌ای به گروه‌های آسیب پذیر در دوره کرونا و پساکرونا تاکید شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار