۱۲ دی ۱۳۹۹ ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۹۹۰۸۴
آیت الله مصباح یزدی
آیت الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درگذشت.

به گزارش عطنا، آیت ‌الله محمدتقی مصباح یزدی (لینک) رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در سن ۸۵ سالگی درگذشت. بیماری اخیر او از روز ۱۱ آذر امسال آغاز شد و به دنبال پیشرفت علائم بالینی و با تشخیص پزشکان برای ادامه مداوا به تهران منتقل شد که پس از شش روز بستری درگذشت.

موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) (لینک) نیز در اطلاعیه‌ای درگذشت او را تایید کرد. آیت ‌الله مصباح یزدی متولد ۱۳۱۳ در یزد بود و پس از پیروزی انقلاب، بنیاد باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را در قم پایه‌گذاری کرد که تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت.

از جمله فعالیت‌های سیاسی آیت ‌الله می‌توان به نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد. او همچنین به عنوان رهبر فکری جبهه پایداری نیز شناخته می‌شود.

سال گذشته جمعی از استادان دانشگاه علامه طباطبائی در قالب برنامه معرفت افزایی استادان با عنوان طرح «ضیافت اندیشه» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبائی با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دیدار و گفت و گو کردند. عطنا، درگذشت این عالم را به مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه قم و اساتید دانشگاه‌ها تسلیت می‌گوید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار