۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۰۰۲
کتاب

کتاب «حکمت و هنراندیشه‌ورزی» نوشته محمدعلی نویدی توسط انتشارات دایره دانش منتشر و راهی بازار نشر شد.


به گزارش عطنا، کتاب «حکمت و هنر اندیشه‌ورزی» نوشته محمدعلی نویدی به‌تازگی توسط انتشارات دایره دانش منتشر و راهی بازار نشر شده است.


این‌کتاب با ۳ پرسش اصلی شروع می‌شود؛  ۱- چرا التفات و اهتمام به حکمت و اندیشه ورزی در زندگی آدمی، امری حیاتی و سرنوشت ساز است؟، ۲- چگونه اثربخش بیاندیشیم؟ و ۳-چگونه اثربخش عمل کنیم؟


نویسنده این‌کتاب، در پی ارائه راهکار عملی اندیشیدن و پروراندن عقل است. به ‌این‌ترتیب، این‌کتاب چگونگی اندیشه‌کردن و نحوه استفاده از قوه عقل را آموزش می‌دهد. پیرو ۳ پرسش اصلی، کتاب «حکمت و هنر اندیشه‌ورزی» ۳ بخش اصلی دارد؛ بخش اول، راجع به ضرورت التفات و اهتمام به حکمت و اندیشه ورزی اثربخش پرداخته و آن را مورد بحث و بررسی و گفتگو قرار داده است و ضرورت و لزوم عقلانیت اثربخش را مورد تأمل و تدقیق قرار می‌دهد و چگونگی تولید اثرهای عقلانی را در صحنه زندگانی به ساحت اندیشه‌ورزی می‌کشاند.


بخش دوم، با این‌پرسش شروع می شود که به چه‌کسی و کسانی می‌توان «اندیشه ورز» گفت؟ معیارها و میزان‌های اندیشه‌ورزی اثربخش چیست، و کدام است؟ و مهمترین نکته در بخش دوم شاخصه‌های اندیشه‌ورزی است. برای اولین‌بار در عرصه اندیشه‌ورزی، شاخص‌های اندیشه‌ورزانه قابل سنجش و اندازه‌گیری پژوهش و طرح شده است.


بخش سوم کتاب هم، به طرح و تعبیه برخی از مهمترین قواعد اندیشیدن اثربخش، اختصاص یافته است. در این‌بخش، پانزده قاعده اصلی و پانزده تمرین عملی و کاربردی(فردی و جمعی) برای اندیشه‌ورزان و اندیشه‌ورزی، پیشنهاد و مطرح شده است.


این‌کتاب با ۲۲۰ صفحه و قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار