۳۱ تير ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۵۰۹
photo_2020-07-21_10-38-51

کتاب روابط بین‌الملل در ایران؛ از تکثر روایت‌ها تا ضرورت تفکر پارادایمیک روانه بازار نشر شد.


به گزارش عطنا، کتاب «روابط بین‌الملل در ایران؛ از تکثر روایت‌ها تا ضرورت تفکر پارادایمیک» که ارزیابی وضعیت رشته روابط بین‌الملل در ایران را به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس این رشته مدنظر قرار داده است، به اهتمام دکتر علی اسمعیلی اردکانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شد.


این کتاب در دو فصل «بازاندیشی و طرح ایده‌های نوین در روابط بین‌الملل ایران» و همچنین «وضعیت آموزش و پژوهش روابط بین‌الملل در ایران» تهیه و بر مبنای آن ۱۸ نفر از استادان و پژوهشگران این حوزه، ایده‌‌ها و ارزیابی خود را در ارتباط با موضوعات محوری در مورد این رشته طرح کرده‌اند.


دو فصل نظریه پژوهی و روابط بین‌الملل در ایران و آمریکا پژوهی در ایران توسط دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی و دکتر حسین دهشیار از اعضای هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه نوشته شده است. همچنین علاوه بر مقدمه و نتیجه گیری کتاب، دو فصل ابتدایی ذیل محورهای بازاندیشی تاریخ رشته در ایران و جهان و پرسش های اساسی در روابط بین‌الملل توسط دکتر علی اسمعیلی اردکانی مولف کتاب به نگارش درآمده است.


در بخش اول کتاب طرح ایده‌های نظری مرتبط با تاریخ رشته در ایران و جهان، پرسش‌های اساسی رشته، دستور کار روابط بین‌الملل در ۱۰۰ سال گذشته، ارتباط تاریخ با روابط بین‌الملل و همچنین رویکردهای تحلیلی نوین این حوزه طرح شده است.


آمریکا پژوهی، چین پژوهی، روسیه پژوهی، خاورمیانه پژوهی، حقوق بشرپژوهی، سازمان بین‌الملل پژوهی و آسیب‌شناسی اندیشکده‌ها در ایران بخش مصداقی و معطوف به وضعیت دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های حوزه روابط بین‌الملل در ایران است. علاوه براین، ارزیابی وضعیت روش پژوهش، روش‌شناسی، نظریه‌پژوهی و آینده پژوهی در روابط بین‌‍الملل ایران نیز در فصل دوم مورد توجه قرار گرفته است.


این کتاب در ۴۰۲ صفحه در قطع رقعی در تیرماه 1399 منتشر و دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار