۲۴ تير ۱۳۹۹ ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۳۴۲

جشنواره مجازی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی، وزیر علوم در اختتامیه این جشنواره تأکید کرد: روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدا متحول شده‌اند؛ حتماً این تحول در مقطع زمانی کنونی در آغاز راه قرار دارد و باید با استفاده از فناوری اطلاعات و دانش روز به بهترین وجه ممکن استمرار یابد.



وزیر علوم با بیان اینکه، علاقه و انگیزه در کار محور اصلی موفقیت ها است و باید آن را تقویت کرد، افزود: محیط های آکادمیک ویژگی های خاص خود را دارد و معمولاً استادان و محققان برای تبلیغ و نمایش آنچه به دست آورده اند، علاقه زیادی ندارند و مشغله کاری آنها به این صورت است که مستمر در حال کارهای جدید هستند.


وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بازوی دانشگاه‌ها هستند، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ها اطلاع رسانی دستاودهای علمی و فناوری کشور در عرصه بین المللی است و برای کسب اطلاع از این دستاوردها باید به سراغ مجموعه های علمی برویم و اطلاعات جدید را بگیریم و در اختیار عموم قرار دهیم. این اقدام موجب خرسندی اساتید و محققان خواهد شد هر چند انتظار این کار را نداشته باشند.


دکتر غلامی با بیان اینکه مدت زیادی است که فناوری ارتباطات در جهان شکل گرفته و جمع کثیری از آن بهره گرفته‌اند، گفت: شیوع بیماری کرونا ما را به سمت توجه به فناوری سوق داد و توانستیم از مجموعه دستاوردهای بشری در این خصوص استفاده کنیم.


او با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها نیز برای جلوگیری از آسیب دیدن به اجبار به سوی فناوری اطلاعات روی آوردیم، اظهار داشت: روابط عمومی ها همیشه نقش تاثیر گذار داشته اند به خصوص در دوران کرونایی که حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم‌رنگ شده و القای اینکه در دانشگاه ها هیچ خبر خاصی نیست، در اینجا نقش عملکرد روابط عمومی پر اهمیت است تا با اطلاع رسانی فعالیت های انجام گرفته در دانشگاه ها در این ایام، خبر تعطیلی دانشگاه ها را بی اثر و خنثی کند. در دوران شیوع کرونا دانشگاه‌ها باز بوده و به فعالیت ادامه می دادند و تنها شکل آموزش از آموزش حضوری به آموزش مجازی و الکترونیک تغییر یافت و این به معنای تعطیلی دانشگاه نیست.


وی با اشاره به شعار جشنواره مبنی بر «دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز» روابط عمومی‌ها را بازوی تحقق مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: اثر گذاری روابط عمومی ها به صورت فردی و جمعی قابل احصاء و قابل انتظار است، البته ستاد وزارت علوم پشتیبانی برنامه های کلان را در پیش دارد و اداره کل روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده آموزش عالی را همانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد.


دکتر غلامی افزود: با توجه به اینکه زمان از بین رفتن ویروس کرونا مشخص نیست، ما با تمام توان آماده پیشبرد امور دراین شرایط هستیم.


وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم را «اقدامی خوب و مناسب توصیف کرد» و خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها را در پی دارد که باید در فضای جدید بیش از گذشته در دستور کار روابط عمومی‌ها در مجموعه آموزش عای کشور قرار گیرد.


وی در پایان سخنان خود درخصوص سند همکاری ایران و چین گفت: این سند هنوز به امضا نرسیده و اگر هر دو کشور این سند را تأیید کنند، این سند باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و کسانی که روی این سند تبلیغات منفی می کنند اغراض خاصی دارند.


وزیر علوم افزود: منافع جمهوری اسلامی برای مسئولان ارشد ما بسیار مهم است و افرادی که مغرضانه به این طرح می پردازند باید بدانند که ملت غیور ما، مردم متدینی بوده و فهم شان عالی است و درست نیست افراد با تبلیغات مقطعی و منفی آنها را دچار نگرانی کنند.



دکتر نظرپور: روابط عمومی مراکز آموزش عالی، پل ارتباطی دانشگاه و جامعه


دکتر نظرپور با بیان اینکه، امروز به عنوان روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این راستا رسالت روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بسیار پررنگ جلوه می‌کند به خصوص در این شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی موفقیت‌های علمی و فناوری بسیار مؤثر و مفید است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به نوعی عامل پیوند بین عموم مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی با جامعه آموزش عالی، پژوهشگران، فناوران و اقتصاد دانش بنیان هستند، گفت: در حقیقت روابط عمومی دانشگاه‌ها، هسته مرکزی و اتاق‌های فکر و تنها نهاد رسمی انعکاس دهنده دیدگاه‌ها و عملکرد آموزش عالی و تبیین کننده برنامه‌های متنوع دانشگاه است.
دکتر نظرپور با بیان اینکه در عصر حاضر، افکار عمومی جامعه به عنوان قدرت برتر محسوس و نامحسوس و حتی نامرئی جریان‌های اجتماعی و فرهنگی هر جامعه محسوب می‌شوند، افزود: هدایت و کنترل افکار عمومی، یک خط مشی و راهبرد قوی در دانش روابط عمومی است و در کارگاه‌های آموزشی همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه نگاه به روابط عمومی‌ها نباید نمایشی و صرفاً تشریفاتی باشد، اظهار داشت: کار شما فقط انتشار اخبار روزمره، پوشش مراسم و تبلیغ برای مناسبت‌های ملی و مذهبی نیست. رسالت اصلی شما بازگویی و روایت شتاب پیشرفت و توسعه، امید بخشی به عموم مردم، جامعه دانشگاهی و نسل‌های آینده است.
به گفته وی، هنر روابط عمومی، کمک به تبدیل محدودیت‌ها به فرصت‌ها است که در انجام مواردی از قبیل همکاری و مشارکت در برگزاری همایش‌ها به صورت مجازی، اطلاع‌رسانی، دفاع از عملکرد و معرفی جامعه دانشگاهی و دستاوردهای علمی و پژوهشی به ویژه در این دوران کرونایی به خوبی متبلور می‌شود.
دکتر نظرپور در بخش پایانی سخنان خود یکی از وظایف اصلی روابط عمومی دانشگاه‌ها را، شناسایی نیازهای جامعه مخاطب عنوان کرد و گفت: علاوه بر عموم مردم، اقشار دانشگاهی، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، فرهیختگان و علاقه‌مندان به آموزش عالی نیز جزو مخاطبان شما هستند. البته باید اذعان داشت که یکی از اشکالات دانشگاهیان و محققان دانشگاهی این است که اغلب افرادی درون‌گرا هستند و علاقه زیادی به ارتباطات رسانه‌ای و تبلیغات ندارند و در اینجا نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و شناساندن این افراد و دستاوردهای علمی‌شان به جامعه بسیار پررنگ می‌شود.



دکتر عبداللهی‌نژاد: دریافت 5هزار اثر در قالب فایل الکترونیکی در راستای تحقق «دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز»

دکتر عبدالهی نژاد به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: معرفی و تقدیر از روابط عمومی‌های فعال، خلاق و اثرگذار، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی‌ها در راستای مدیریت سبز، توانمند سازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می‌رود.
وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جایگاه جشنواره جشنواره‌ها و در مرحله نهایی جشنواره‌های منطقه‌ای سال ۱۳۹۸ با حضور ۶ منطقه از ۱۰ منطقه آموزش عالی برگزار می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم درخصوص محورهای این جشنواره خاطرنشان کرد: این محورها به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم شده که بخش عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و در بخش ویژه شامل مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع و مسئولیت اجتماعی می‌شود.
وی به تقویم زمانی جشنواره اشاره کرد و افزود: اعلان فراخوان و ارسال دستورالعمل برگزاری جشنواره آبان ماه سال گذشته و مهلت ارسال آثار که دو بار نیز تمدید شد یک ماه و داوری آثار طی دو ماه دی و بهمن ۱۳۹۸ و بررسی دقیق و نهایی آثار از سوی هیئت داوران خرداد سال جاری صورت گرفت.
دکتر عبداللهی نژاد به روند انجام مراحل جشنواره اشاره کرد و گفت: آغاز فرآیندهای مختلف علمی و اجرایی برگزاری جشنواره از زمستان سال ۱۳۹۷ با تشکیل دبیرخانه جشنواره در ستاد وزارت علوم کلید خورد و کارگروهی علمی برای تدوین شاخص‌های علمی و حرفه‌ای سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های نهاد آموزش عالی با مشارکت و جلسات متعدد با استادان برجسته روابط عمومی در دانشگاه‌ها تشکیل گردید و تدوین نهایی شاخص‌ها و تهیه دستورالعمل برگزاری جشنواره به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور صورت گرفت.
وی در خصوص ارزیابی و داوری آثار اظهار داشت: برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت دانشگاه‌های سراسر کشور به سه گروه تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی رتبه‌های اول، دوم و سوم برگزیده شدند و در گروه چهارم هم با توجه به نوع و ماهیت فعالیت‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری قرار گرفتند که تعداد آثار دریافت شده از سوی دبیرخانه در فراخوان حدود ۵هزار اثر از ۱۰۵ دانشگاه، پژوهشگاه و پارک‌های علم و فناوری بود و هیئت داوران متشکل از استادان برجسته دانشگاه‌های بزرگ کشور و افراد صاحب نام به داوری آثار پرداختند.
دکتر عبداللهی نژاد با تاکید بر شعار محوری «جشنواره دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز» گفت: بر اساس دستورالعمل و در راستای شعار محوری جشنواره دریافت تمامی آثار به صورت فایل الکترونیک بوده و به هیچ عنوان آثار مکتوب دریافت نشده است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم به مسیر پیش رو در آینده اشاره کرد و افزود: ایجاد و فعال کردن دبیرخانه دائمی جشنواره به صورت سالیانه یا دو سالانه، طراحی و ایجاد سامانه‌های الکترونیک مرتبط با مراحل مختلف جشنواره اعم از گردآوری، ارسال آثار و داوری و ارزیابی آثار در بستر فضای مجازی در دوران کرونا و پساکرونا با هدف مدیریت بهینه منابع، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآیی و حذف کاغذ از فرآیند برگزاری جشنواره و تعیین اولویت‌های اساسی و برنامه‌ریزی‌های سالانه اداره کل روابط عمومی وزارت علوم در حوزه‌های مرتبط بر اساس نتایج به‌دست آمده در جشنواره مسیر آینده برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر را مشخص می سازد.
وی در ادامه بیان کرد: استمرار در برگزاری و افزایش شمار کارگاه آموزشی حرفه‌ای و کاربردی برای توانمندسازی روابط عمومی‌ها بویژه در مناطق و دانشگاه‌های کمتر برخوردار با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و تلاش برای برگزاری سالانه جشنواره مختلف روابط عمومی‌ها در مناطق دهگانه آموزش عالی کشور از دیگر نکات قابل تامل در این مسیر است.
دکتر عبدالهی نژاد در پایان گفت: یکی از فعالیت‌های مهم روابط عمومی‌ها، آرشیو، مستندسازی و انتشار با ارسال دقیق، بهنگام و حرفه‌ای آثار به شمار می‌رود و نحوه حضور در جشنواره و رعایت دقت، نظم و آراستگی در گردآوری و ارسال آثار به دبیرخانه هر جشنواره‌ای یکی از هنرهای چندگانه روابط عمومی‌هاست.



دکتر خانیکی: عالم‌گیری و نوپدیدگی کرونا؛ زمینه‌ساز پدیده علم باز، داده‌های باز، انتشار باز و منابع آموزشی باز

دکتر خانیکی در خصوص دغدغه پیوند میان مسئله کرونا در حوزه آکادمیک و اجتماع گفت: در این دوران تلاش پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در انتشار کتابی با نام مجموعه خواندنی «آموزش عالی، علم و بحران کرونا» که در برگیرنده ۳۷ جستار بود و کاری که به‌زودی قرار است منتشر شود با نام «کرونا و جامعه ایران» توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات که از ۳۶ مقاله در مورد آثار کرونا در جامعه تشکیل شده بسیار حائز اهمیت است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: رصد اجتماعی بر موضوع کرونا در ایران به خوبی انجام شده و از مرحله اول یعنی نحوه مواجه اولیه جامعه با شیوع کرونا گذشته‌ایم و رصدها نشان داده که جامعه به طور نسبی خودش را با این پدیده نو وفق داده و در این مرحله نقش ارتباطات بسیار پر رنگ شد و ما در قرنطینه‌ها و فاصله گذاری‌ها متوجه شدیم که فقط با کمک فضایی که علم ارتباطات برای ما باز کرده قادر به نفس کشیدن و ادامه زندگی هستیم و این امر سبب شد مردم بیشتر از گذشته به شبکه مجازی آمدند و همبستگی‌های اجتماعی و خیرخواهی در میان مردم شکل گرفت به گونه‌ای که نزدیک به ۴۱ درصد مردم در کارهای خیرخواهانه شرکت کردند.
وی تصریح کرد: اما در پیک دوم کرونا شرایط جدیدی ایجاد شده است و رصد افکار شهروندان نشان می‌دهد که میزان نگرانی از آینده بیشتر شده و امید به از بین رفتن کرونا کمتر شده و وحشت و هراس افزایش یافته و نشان داده که ایمنی توده‌ای کارساز نبوده و باید به دانش ارتباطات و ساماندهی به شکل جدی‌تری فکر کرد.
دکتر خانیکی با اشاره به آنچه که باعث عود هراس عمومی در جامعه شده است گفت: باید با مشکل به شکل علمی و فرهنگی برخورد کنیم و اشتراک دانش در جامعه و جلب مشارکت مدنی امری ضروری است.
وی در ادامه افزود: یکی از فرصت‌هایی که توانست در دوران تهدید کرونا شکل بگیرد و در حقیقت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما در این دوران بحث حوزه آموزش مجازی بود که باعث پرتاب‌مان به جلو شد و در این پرتاب علاوه بر جنبه‌های فناورانه آن باید به نقش علم ارتباطات در حوزه‌های انسانی توجه کرد زیرا یک سری از مناسبات تغییر کرد و قدرت و اختیارات دانشگاه‌ها، اساتید و اعتبار آموزش افزوده شد.
دکتر خانیکی با اشاره به وضعیت جدید روابط عمومی‌ها در دوران کرونا گفت: ما اکنون با روابط عمومی‌هایی روبرو هستیم که دیگر تنها نمی‌توانند تکذیب‌گر یا متعجب باشند بلکه امروز روابط عمومی‌ها با خطر حباب‌های انعکاس صدا مواجه هستند که در جمع‌های بسته صداهایی تولید می‌شود که روابط عمومی نقش راست‌آزمایی این صداها را برعهده دارد و تولید مشارکتی اطلاعات را باید مد نظر قرار دهند.
وی درخصوص نقش فعلی روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی ها باید به سوی یک گفتمان ارتباطی حرکت کنند که پارامترهایی دارد از جمله حوزه عمومی که در آن میل جامعه به خبر منفی بیشتر است، قشربندی که تنوع مخاطبان را نشان می‌دهد، رسانه‌های جمعی، رسانه‌های مجازی، رهبران افکار که افرادی هستند که از مقبولیت بیشتری در جامعه برخوردارند، تحقیقات، نهاد های مدنی که نقش مهمی در انتشار اطلاعات دارند، بازیگران آکادمیک مانند اعضای هیئت علمی و صاحب‌نظران، بازیگران دولتی و نهادی که شامل کلیه مسئولان می‌شود و در نهایت کاربران که بر این اساس می‌توان به چند نکته مهم و قانون طلایی در امر روابط عمومی‌ها تاکید کرد.
دکتر خانیکی در خصوص نکات و قوانین طلایی که از گفتمان ارتباطی حاصل می‌شود اظهار داشت: در فرآیند انتشار اطلاعات نباید برخوردهای واکنشی نشان داد؛ برای رسیدن به هدف باید در جهت تقویت سرمایه‌های اجتماعی تلاش نمود و باید دیدگاهی تعاملی داشت زیرا دیگر زمان پیام یک طرفه نیست.
به گفته وی، در عصر کرونا باید از اظهارنظرهای قاطعانه خودداری کرد زیرا این امر نوظهور قابل پیش‌بینی نیست، به امر زمان بندی باید توجه خاص داشت، ارتباطات باید از نوع شفاف، پاسخ‌گو و معتبر باشد، به رصد رسانه های اجتماعی پرداخت، به متخصصان بها داد، به فضای مجازی و آنلاین توجه بیشتری داشت، نیازهای اقشار در معرض خطر مانند دانشجویان جدیدالورود و کارکنان که شرایط معیشتی خوبی ندارند در اولویت قرار گیرد و در آخر باید به این موضوع توجه کنیم که اگر کرونا ما را وارد مرحله جدیدی کرد پیک دوم کرونا ما را وارد مرحله جدیدتری خواهد کرد که در آن باید از گفت‌گو و مشارکت و فضای مجازی بهترین بهره را ببریم.



بیانیه نهایی هیئت داوران جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


بیانیه نهایی هیئت داوران جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در بخشی از این جشنواره از سوی دکتر حسین افخمی، استاد گروه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس هیئت داوران جشنواره قرائت شد.


ن والقلم و مایسطرون
با عرض سلام، ادب و احترام به محضر میهمانان ارجمند، مسئولان، مدعوین و همه بزرگوارانی که به صورت حضوری و غیرحضوری در این مراسم، شرف حضور دارند؛ گرامی می‌داریم یاد و نام مردان و زنان تلاشگری که سبب اعتلای جایگاه روابط عمومی در جهان و میهن اسلامی‌مان شده و امروز شاهد بالندگی بیش از پیش این درخت تنومند در عرصه ارتباطات و رسانه هستیم.


هیئت داوران این جشنواره، پیش از هر چیز بر خود لازم می‌داند از زحمات مجموعه اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل اقدام در برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکر و قدردانی نماید. امیدواریم با توجه به نتایج حاصل از این دوره با برنامه ریزی های مستمری که با هدف ارتقای هر چه بیشتر روابط عمومی های مجموعه بزرگ آموزش عالی انجام خواهد شد گام های بلندتری برداشته شود.


آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به دلیل حساسیت موضوع و گستردگی بسیار زیاد آثار و همچنین تعدد شرکت کنندگان در جشنواره، توسط گروهی از اساتید، صاحبنظران و فعالان حوزه رسانه و پیشکسوتان در عرصه داوری جشنواره های رسانه ای به صورت چندمرحله ای و چندنفره، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است اما بدون شک، هیات داوران خود را عاری از خطا نمی‌دانند.
در کلیه مراحل، اصل محرمانگی و حفظ هویت برگزیده ها رعایت گردیده و خداوند را شاکر هستیم که در این خصوص توسط هیچ فرد یا نهادی، جهت اعمال نفوذ یا نظرات، مورد فشار و تحمیل قرار نگرفته و در کمال سلامت اخلاق، نسبت به انجام داوری، اقدام نموده‌ایم.
از سوی دیگر باتوجه به شعار اصلی جشنواره مبنی بر «مدیریت سبز» با افتخار اعلام می‌نماییم که در تمام مراحل داوری و جلسات مربوطه، حتی یک برگ کاغذ هم مصرف نشده و کلیه مراحل داوری به صورت الکترونیکی و جمع آوری نتایج نیز با نرم‌افزارهای رایانه‌ای صورت پذیرفت تا ما هم نقش کوچکی در گسترش مدیریت سبز، ایفا نماییم.
در مجموع شرکت کنندگان شامل ۱۰۲ دانشگاه، پژوهشگاه، پارک علم و فناوری و مؤسسات و مراکز تابعه وزارت علوم بودند که حدود ۵ هزار اثر به دبیرخانه رسیده و به صورت دقیق و کامل، مورد ارزیابی و داوری چندمرحله‌ای قرار گرفته است.
نتایج داوری پس از مراحل جمع بندی و اجماع هیأت عالی داوران، نهایی گردید و به صورت پلمپ شده تحویل مجریان جشنواره شد که در ادامه مراسم، به سمع و نظر عزیزان خواهد رسید.
درنهایت، هیات داوران موارد زیر را به عنوان پیشنهاد، ارائه می‌نماید:
۱- تدوین برنامه های مناسب و عملیاتی از سوی روابط عمومی های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در جهت تقویت نقاط قوت و رفع ضعف های موجود در عملکرد و فعالیت های آنها مبتنی بر نتایج کسب شده در جشنواره
۲- برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی کارشناسان و مدیران روابط عمومی بصورت استانی جهت تعمیق مفاهیم و مبانی روابط عمومی و ارتباطات
۳- شفاف سازی هرچه بیشتر محورهای جشنواره و مؤلفه‌های ارزیابی برای شرکت‌کنندگان جهت نزدیکتر شدن آراء و نظرات
۴- اجتناب از ارسال آثار بیش از حد مجاز یا آثار غیرمرتبط، توسط شرکت کنندگان
۵- الزام به شرکت هرچه بیشتر و منظم‌تر شرکت کنندگان به منظور ارزیابی منصفانه
۶- انجام رتبه بندی شرکت کنندگان براساس امتیازات کسب شده و اعلان عمومی
۷- راه اندازی دبیرخانه دائمی، سامانه الکترونیکی و برگزاری جشنواره بصورت سالانه
۸- برخی آثار ارسال شده به جشنواره در بخش های مختلف چندان دارای نظم مناسب نبودند و از آنجا که در بیشتر نمونه ها رعایت شاخص های مربوط صورت نگرفته بود، لذا لازم است در این زمینه نیز تمهیدات اثر بخش تری نظیر برگزاری کارگاههای آموزشی خاص پیش بینی شود.


در پایان ضمن تشکر مجدد از کلیه شرکت کنندگان، مجریان جشنواره و حاضران در این جلسه، از خداوند متعال برای مردم شریف ایران در شرایط بحران کنونی ناشی از بیماری کرونا، سلامت، سعادت و طول عمر با عزت مسئلت داریم.
روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور


در این دوره از جشنواره، برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل‌های موجود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی طبقه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر کشور به چهار گروه (الف)، (ب)، (ج) و (د) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی شدند. گروه پنجم نیز با توجه به نوع و ماهیت فعالیت‌ها، به پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.


محورهای این جشنواره در سه محور عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» می‌باشد.


در گروه (الف)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه تهران رتبه اول، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه نخست، دانشگاه شیراز رتبه دوم و دانشگاه تبریز رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.


در گروه (ب)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه سمنان رتبه اول، دانشگاه بیرجند رتبه دوم و دانشگاه کاشان رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه گیلان رتبه نخست، دانشگاه علوم کشاورزی گرگان رتبه دوم و دانشگاه الزهرا (س) رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز، الزهرا (س) و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.


در گروه (ج)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه حکیم سبزواری رتبه اول، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه مراغه رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه هنر اسلامی تبریز رتبه نخست، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه تفرش رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهرکرد، حکیم سبزواری و شهیدمدنی آذربایجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


در گروه (د)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه کوثر بجنورد رتبه اول و دانشگاه کاشمر رتبه دوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه کوثر بجنورد رتبه نخست و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک» نیز دانشگاه بزرگمهر قائنات شایسته تقدیر شناخته شدند.


در گروه پنجم که شامل پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری می‌باشد، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، پارک علم و فناوری یزد رتبه اول، پارک علم و فناوری آذربایجان غربی رتبه دوم و موزه علوم و فناوری حائز رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز»، پارک علم و فناوری مازندران رتبه نخست و موزه علوم و فناوری رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، پارک‌های علم و فناوری کردستان، فارس و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.


همچنین در بخش ویژه این دوره از جشنواره که حول دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» برگزار شد، در بخش «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع»، دانشگاه اصفهان رتبه اول، دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دوم و دانشگاه مازندران رتبه سوم و در بخش «مسئولیت اجتماعی» نیز دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه نخست، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه‌های شهید بهشتی وبوعلی سینا به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار