۲۲ تير ۱۳۹۹ ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۹۶۲۷۸
علیرضا عبدالهی نژاد
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور روز دوشنبه ۲۳ تیرماه با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم و جمعی از مسئولان ارشد وزارتخانه برگزار می شود.

به گزارش عطنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علیرضا عبداللهی نژاد گفت: این جشنواره به صورت مجازی و با شعار و محوریت "دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز" برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید و به همت اداره کل روابط عمومی وزارت علوم برگزار می شود.
دبیر علمی جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار داشت: این رویداد مهم ملی در عرصه فعالیت روابط عمومی ها، بااستقبال بسیار خوب دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور (وابسته به وزارت عتف) روبرو شد؛ به گونه ای که از مجموعه موسسات وابسته به وزارت علوم، نزدیک به ۱۱۰ دانشگاه یا موسسه با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند.
دکتر عبداللهی نژاد، هدف های اصلیِ برگزاری این جشنواره را "معرفی و تقدیر از روابط عمومی های فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالی"، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی ها در راستای مدیریت سبز" و همچنین "توانمندسازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم میان آنها" و نیز "ارتقای جایگاه روابط عمومی ها" عنوان کرد.
وی افزود: در راستای اهداف برگزاری، این جشنواره در سه محور عمومی شامل "اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها"، "تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" برگزار می شود و از آثار برگزیده ارسالی روابط عمومی ها از دستاوردها و عملکردهای آنها از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ در این محورهای پنجگانه تقدیر به عمل می آید.
دبیر علمی برگزاری جشنواره تاکید کرد: برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل های موجود، دانشگاه های سراسر کشور به سه گروه (الف)، (ب) و (ج) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه های اول، دوم و سوم برگزیده شده که معرفی خواهند شد. گروه چهارم هم با توجه به نوع و ماهیت فعالیت ها، به پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.
دکتر عبداللهی نژاد با بیان اینکه فرایندهای مختلف علمی و اجرایی برگزاری این جشنواره از زمستان سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، اظهار داشت: در این زمان ابتدا دبیرخانه جشنواره در ستاد وزارت علوم ایجاد شد و سپس با تشکیلِ کارگروه علمی، فرایند تدوین شاخص های علمی و حرفه ای سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی های نهاد آموزش عالی کشور با مشارکت و جلسات متعدد با استادان برجسته حوزه روابط عمومی در دانشگاه ها و نیز پیشکسوتان حرفه ای وتجربی این رشته آغاز و در نهایت با تدوین و تدقیق شاخص ها، دستورالعمل ارسال آثار و نیز شاخص های تدوین شده از سوی دبیرخانه برگزاری جشنواره به دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور ارسال شد.
وی با بیان اینکه فراخوان ارسال آثار برای جشنواره نیز در آبان ماه ۱۳۸۸ انتشار و طی دو نوبت مدت زمان ارسال آثارِ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تمدید شد، تاکید کرد: در راستای شعار محوری جشنواره یعنی دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز، تلاش زیادی صورت گرفت که صرفاً به آثار ارسال شده به صورت فایل های الکترونیکی رسیدگی و در فرایند داوری گنجانده شوند که البته دانشگاه ها هم همکاری بسیار خوب و موثری در این خصوص با دبیرخانه برگزاری جشنواره داشتند و آثار خود را به صورت فایل الکترونیکی ارسال و از فرستادن آثار به صورت کاغذی پرهیز کردند.
به گفته دکتر عبداللهی نژاد، پس از اتمام مهلت زمانی تعیین شده برای دریافت آثار و تمدید دوباره آن از سوی دبیرخانه جشنواره، فرایند داوری و ارزیابی آثار زیرنظرِ کمیته داوران متشکل از استادان دانشگاهی و صاحبنظران برجسته حوزه اجرایی روابط عمومی آغاز و در نهایت، مقرر شد که جشنواره به مدت دو روز در ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا علیرغم انجام تمهیدات و مقدمات برگزاری این جشنواره در اسفندماه گذشته، تصمیم به تعویق برگزاری جشنواره گرفته شد.
دبیر علمی جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور افزود: با توجه به شرایط خطیر کشور و شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹، دست اندرکاران برگزاری جشنواره تصمیم گرفتند این جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنند. از این رو، مقرر است که در ستاد وزارت علوم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی افزون بر دکتر غلامی، وزیر علوم و تعدادی از معاونان وزارتخانه، تنها شمار اندکی از برگزیدگان جشنواره که در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهر تهران فعالیت دارند، به صورت حضوری در این نشست شرکت کنند و از سوی وزیر علوم مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند و سایر دانشگاه ها و موسسات هم به صورت مجازی در این جشنواره حضور خواهند داشت که پس از ارسال تندیس، لوح تقدیر و هدایای جشنواره، روسای دانشگاه ها به نمایندگی از دکتر غلامی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه یا موسسه خود که در جشنواره برگزیده شده اند، تقدیر نمایند.
دکتر عبداللهی نژاد در پایان از حمایت های وزیر علوم و مسئولان ارشد وزارتخانه در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: بی شک، حضور درخشان و اثرگذار روابط عمومی های دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور و حمایت های امیدآفرین روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از برگزاری جشنواره، اداره کل روابط عمومی وزارت علوم را در گنجاندنِ جشنواره روابط عمومی های برتر آموزش عالی در تقویم سالانه فعالیت ها و اولویت های حرفه ای خود و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مصمم تر می سازد و ان‌شاءالله از این پس، این جشنواره به صورت سالانه برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار