۱۴ تير ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۱۳۱
عباس اسدی، عضو هیئت علمی گروه روزنامه‌نگاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه

استاد گروه روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: در 13 سالی که از فعالیت پرس تی‌وی می‌گذرد این شبکه توانسته است با وجود مافیای رسانه‌ای غرب، صدای بی‌صدایان در دنیا باشد و زمینه‌ای را فراهم کند تا جوامع و افرادی که مورد ظلم واقع شده‌اند، فریاد تظلم خواهی خود را به گوش مجامع بین المللی برسانند.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسکانیوز، عباس اسدی، استاد گروه روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی، به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه «پرس تی‌وی» با بیان اینکه شبکه پرس تی‌وی توانسته است انحصار رسانه‌های غربی را بشکند، گفت: در 13 سالی که از فعالیت پرس تی‌وی می‌گذرد این شبکه توانسته است با وجود مافیای رسانه‌ای غرب، صدای بی‌صدایان در دنیا باشد و زمینه‌ای را فراهم کند تا جوامع و افرادی که مورد ظلم واقع شده‌اند، فریاد تظلم خواهی خود را به گوش مجامع بین المللی برسانند.


وی تصریح کرد: شبکه پرس تی وی در حال حاضر یک رسانه حرفه‌ای به معنای واقعی کلمه است و توانسته در عرصه خبررسانی و شفاف‌سازی خوش بدرخشد. باید این شبکه را مورد تحسین قرار داد که با کمترین امکانات و حداقل بودجه توانسته انحصار خبر را در رسانه‌های غربی بشکند.


این استاد ارتباطات درباره جایگاه و اهمیت پرس تی وی برای نظام جمهوری اسلامی گفت: تمام کشورهای دنیا برآنند تا با ابزار رسانه‌ای، صدای خود را به گوش مردمان سایر کشورها برسانند و فرهنگ خودشان را به جامعه مخاطبان هدف معرفی کنند. شبکه پرس تی وی نیز چنین کاربردی را برای کشور ما دارد. در واقع، پرس تی وی در حال حاضر یک سمبل برای کشور ما است و هر جا که اسم این شبکه می‌آید نام نظام جمهوری اسلامی هم برده می‌شود.


اسدی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی توانسته از طریق پرس تی وی گفتمان انقلابی خود را صادر و فرهنگ ایرانی اسلامی را معرفی کند و ندای ظلم ستیزیش را به گوش جهانیان برساند که این، بزرگترین دستاورد برای این شبکه می‌تواند باشد. همچینین شبکه پرس تی وی توانسته تصویر غلطی را که توسط رسانه‌های معاند از ایران به جهانیان عرضه شده بشکند و نشان دهد که ایران کشوری توریستی است نه تروریستی.


به گفته این استاد و مدرس ارتباطات، شبکه پرس تی وی در رقابت با سایر شبکه‌های انگلیسی زبان بین‌المللی موفق عمل کرده است.


اسدی در این خصوص توضیح داد: معتقدم که پرس تی وی علی‌رغم کمبودهای بودجه‌ای و سخت‌افزاری و برخورداری از نیروی انسانی محدود توانسته است در رقابت با رسانه‌های بین المللی کارنامه قابل قبولی داشته باشد. پرس تی وی یک رقیب جدی برای رسانه‌های انگلیسی زبان بین‌المللی است و به همین دلیل، دشمنان به دنبال تضعیف و منزوی کردن این شبکه هستند. این که به هر نحوی می‌خواهند صدای پرس تی وی را خاموش کنند نشان‌دهنده تاثیرگذاری بالای این شبکه است.


وی با تاکید بر این مهم که نباید شبکه پرس تی وی را دست‌کم گرفت خاطرنشان کرد: پرس تی وی در تولید محتوا موفق عمل کرده است و اگر کشورهای دیگر چنین رسانه‌ای را داشتند بسیار به آن بها می‌دادند و اعتبار ویژه برایش در نظر می‌گرفتند. حضور پرس تی وی برای مافیای رسانه‌ای غرب یک خطر محسوب می‌شود و اگر این شبکه امکانات شبکه‌هایی مانند بی بی سی و سی ان ان را داشت به طور قطع یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شبکه‌های بین المللی بود و تاثیرگذاری خیلی بیشتری داشت.


استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: دولتمردان و مسئولان باید ارزش و جایگاه شبکه پرس تی وی را بدانند و این شبکه را به لحاظ مادی و معنوی و نیروی انسانی تقویت کنند. در کشورهای دیگر برای شبکه‌های برون مرزی کمک‌های ویژه در نظر می‌گیرند اما در کشور ما درک صحیحی از اهمیت این شبکه‌ها وجود ندارد و گاهی حتی کمک‌های ضروری و اولیه را هم از رسانه‌های برون مرزی دریغ می‌کنند.


اسدی درباره پیشنهاداتش برای عملکرد بهتر شبکه پرس تی وی هم اظهار داشت: پرس تی وی باید همین خط مشی امروزش را ادامه دهد و دنبال کند و در عین حال، از ایده‌ها و نظرات کارشناسان بین المللی عرصه ارتباطات هم بهره بگیرد.


اسدی با پیش بینی آینده‌ای روشن برای شبکه پرس تی وی عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت سنگ‌اندازی‌هایی را بر سر راه پرس تی وی وجود داشته باشند اما در درازمدت موفق خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار