۱۰ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۹۶۰۹۳
معصومه اسمعیلی در اجرای تئاتر مشاوره‌ای «آشنایی و ازدواج، حاشیه اجتناب‌ناپذیر زندگی دانشجویی»
سومین آیین گرامیداشت سالروز شهادت استاد تراز انقلاب اسلامی، شهید دکتر چمران در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و طی آن از دکتر معصومه اسمعیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان یکی از استادان تراز انقلاب اسلامی دانشگاه‌های تهران تقدیر شد.

به گزارش عطنا، در این مراسم که با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی، دبیر تشخیص مصلحت نظام، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شد، دکتر محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس، ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم بیان کرد: کسب عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی نیازمند احراز شرایط خاص و ویژه‌ای است و مسئولیت سنگین و بزرگی است.


وی در ادامه به نقش دانشگاه تربیت مدرس و رسالت و ماموریت انقلابی آن از دهه ۶۰ اشاره کرد و گفت: این دانشگاه مدعی است در زمینه پیشبرد جبهه‌های قابل فتح برای انقلاب اسلامی در حوزه علم و دانش و فناوری گام برداشته است و اساتید فرهیخته و ارزشمندی از دانشگاه‌های سراسر کشور برای پیشبرد اهداف انقلاب به این دانشگاه آمده اند تا به یاری آنان این دانشگاه در بحث تحصیلات تکمیلی و پژوهش پیشقدم باشد.


رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: پیشرفت‌های  حوزه علم و فناوری مدیون شجاعت و جسارت اساتیدی است که ابتدای کار آمدند و سختی‌ها را به جان خریدند تا در حوزه تحصیلات تکمیلی در طیف بسیار وسیعی از دانش‌ها و هنرها، مطالعات را محقق نمایند و این یک حرکت جهادی بود که نتیجه آن هم پرورش اولین فارغ التحصیلان حوزه‌های مخابرات و علوم پایه و پزشکی و ... بود که از این دانشگاه برخاست و در دهه ۷۰ دانشگاه‌های بزرگ به این حرکت پیوستند و امروز می‌بینیم که تحصیلات تکمیلی در ایران یک دستاورد بزرگ در عرصه علم و فرهنگ و فناوری است که اکنون زبانزد دوست و دشمن است.


در ادامه مهندس چمران با بیان فرازهایی از سخنان و نیایش‌های دکتر چمران، یاد ایشان را گرامی داشت.


دکتر مصطفی رستمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم، مسئولیت و رسالت اساتید را بسیار سنگین دانسته و بیان کرد: ما امام خمینی (ره) را امام تحول می‌دانیم و در بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد در تبیین و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) نیز بیان شد، که امام خمینی تحول گر و تحول آفرین است  و جامعه ما و دنیا شاهد این تحول بوده است. شهید چمران هم از جنس امام خودش بود، به محدودیت‌ها توجهی نمی کرد، تهدیدها را به فرصت تبدیل می کرد و هیچ بن‌بستی در مسیر او نمی‌توانست وجود داشته باشد.


رستمی مطرح کرد : ویژگی که در مورد شهید چمران می‌توان بیان کرد، تخصص، تعهد و قدرت فرماندهی اوست. و این مجموع صفاتی است که در مکتب مولایش علی(ع) و شاگردان او دیده می‌شود و این همان استاد تراز انقلاب اسلامی و افق پیش روی بسیج اساتید است.


وی افزود: حرکت در مسیر و مکتبی که حضرت اباعبدلله (ع) در آن سر می‌دهد ، نیازمند تلاش و جنبش و تکاپوست و رفتار کاهلانه و تنبلی با آن تناسبی ندارد. تمدن اسلامی جز با تولید محتوا و دانش توسط اساتیدی که به این مسیر معتقدند محقق نمی‌گردد . آنچه زمانی در شعارها دیده می‌شد، امروز در ادبیات تئوری پردازان نظام غرب به راحتی دیده میشود .این موقعیت خاصی است برای اساتیدی که به گفتمان رهبری قائلند تا از توان و تخصص بسیج در این مسیر استفاده نمایند.


وی در پایان سخنانش افتخار شهادت را که شهید چمران با زندگی مجاهدانه بدان رسید، تبریک گفت.


گفتنی است در این مراسم از اساتید تراز انقلاب اسلامی دانشگاه های تهران تقدیر شد. دکتر معصومه اسمعیلی (استاد تمام دانشگاه علامه طباطبائی)، دکتر منصور انبیا (استاد تمام دانشگاه علم و صنعت)، دکتر بهروز آرزو (استاد تمام دانشگاه تهران)، دکتر فائزه عظیم‌زاده اردبیلی (دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) )، دکتر داوود مهدوی‌زادگان (دانشیار پژوهشکده علوم انسانی)، دکتر انسیه خزعلی (استاد تمام دانشگاه الزهرا)، دکتر علی فخرایی زواریه (استاد تمام شهید بهشتی) و دکتر سید محمد مرندی (دانشیار دانشگاه تهران) به عنوان اساتید تراز انقلاب اسلامی دانشگاه‌های تهران بزرگ معرفی شدند.


همچنین از مسئولین دو کانون برتر جنبش استادی دانشگاه‌های تهران، دکتر میرسامان پیشوایی ( دانشگاه علم و صنعت) و دکتر ابراهیم صادقی( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب) تجلیل شد.


در این مراسم به طور ویژه نیز از استاد بسیجی آزاد شده از زندان آمریکا و نخبه علمی، دکتر مسعود سلیمانی (استاد تمام رشته هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس) تقدیر شد.


گفتنی است دکتر مسعود سلیمانی در این مراسم هدیه خود را به سردار شهید قاسم سلیمانی اهدا و بیان کرد که خود را شاگرد مکتب سلیمانی می‌داند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار